جمعه / ۲۷ تیر ۱۳۹۳ / ۱۳:۴۵
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۴۹۷۷۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

تأثیر اجاره‌بها در افزایش قیمت میوه مصرف کننده را متضرر می‌کند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه تأثیر اجاره بها در افزایش قیمت میوه مصرف کننده را متضرر خواهد کرد افزود: ایجاد مجموعه دولتی زیرنظر شهرداری‌ها در عرضه مستقیم محصول با قیمت مناسب‌ تأثیرگذار است.

سید راضی نوری ، افزود: یکی از دلایل تفاوت قیمت میوه‌های تابستانه در سطح شمال تا جنوب شهر می‌تواند در تفاوت قیمت اجاره بها در مناطق مختلف باشد.
 
وی تصریح کرد:چنانچه مجموعه‌هایی زیرنظر شهرداری در راستای عرضه مستقیم میوه و محصولات کشاورزی با پرداخت یک اجاره بها مساوی دایر شود نوسان قیمت در عرضه کمتر خواهد شد.
 
نماینده مردم شوش اظهار داشت: نظارت و پایش مسئولان مربوطه در وزارت صنعت، معدن و تجارت و تعزیزات حکومتی در زمینه تنظیم و کنترل در بازار می‌تواند در این زمینه تأثیرگذار باشد.
 
وی افزود: محصولات کشاورزی از کشاورزان به قیمت خریداری می‌شود و در راستای عرضه ممکن است متناسب با مناطق مختلف و دلایلی از این قبیل با اختلاف قیمت بیشتر و یا کمتر توزیع شود.
 
وی در ادامه یادآور شد: مسئولان و ستاد تنظیم بازار با کنترل و نظارت باید از گران‌فروشی‌های کاذب جلوگیری و با متخلفان برخورد کنند.
 

گفتنی است که قیمت زردآلو در شمال تهران 12 هزار تومان در مرکزشهر 9 هزار تومان و در جنوب کیلویی 5 هزار تومان عرضه می‌شود و همچنین در سیب گلاب، گیلاس و هندوانه تفاوت قیمت مشهود است.

باشگاه خبرنگاران

(جمعه ۲۷ تیر ۱۳۹۳) ۱۳:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها