چهارشنبه / ۲۵ تیر ۱۳۹۳ / ۱۳:۲۱
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۴۹۷۴۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

نرخ گوشت قرمز تا پایان ماه مبارک رمضان ثابت می ماند

مدیر عامل اتحادیه سراسری دامداران ایران با اشاره به اینکه طی ماه های اخیر نرخ خرید گوشت قرمز از تولید کنندگان و دامپروران ثابت بوده است گفت: قیمت این محصول تا پایان ماه مبارک رمضان نیز افزایش نخواهد یافت.

سعید سلطانی سروستانی با بیان این که، گوشت مورد نیاز کشور تامین است افزود: این در حالیست که پیش بینی می شد نرخ گوشت قرمز در ماه مبارک رمضان به دلیل بالا رفتن مصرف، افزایش یابد.

وی اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون، قیمت وزن زنده گوشت گوساله و گوسفندی به ترتیب حدود 9800 تومان و 10 هزار تومان است و وزن لاشه گوساله و گوسفندی به ترتیب حدود 21 هزار تومان و گوسفندی 21 هزار و 500 تومان می باشد.

وی تاکید کرد: با توجه به هزینه های تمام شده تولید و در نظر گرفتن حاشیه سود 10 درصدی برای تولید کنندگان، قیمت واقعی هر کیلوگرم گوشت گوساله و گوسفندی زنده تولیدی در کشور حدود 12 هزار تومان است که هم اکنون تولید کنندگان محصول خود را حدود 2 هزار تومان کمتر از قمیت تمام شده به فروش می رسانند و سودی نمی برند.

مدیر عامل اتحایده سراسری دامداران ایران تصریخ کرد: متاسفانه تولید کنندگان گوشت قرمز حاشیه سود چندانی ندارند و برای تامین معیشت خود ناچار به تولید هستند.

این در حالیست که به گفته علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی، در بازار مصرف قیمت گوشت گوسفندی چهار درصد کاهش یافته و فروش این محصول در حال حاضر با رکود مواجه است.

سلطانی افزود: سال گذشته بالغ بر 900 هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید شد که با توجه به پیش بینی واردات 250 هزار تنی گوشت قرمز، تنها 90 هزار تن آن وارد شد.

وی دلایل کاهش واردات گوشت قرمز را جلوگیری از قاچاق دام زنده، پرواربندی دام در داخل، تامین علوفه مورد نیاز و افزایش وزن لاشه عنوان کرد.

وی ادامه داد: امسال نیز پیش بینی می شود 940 هزار تن گوشت قرمز مورد نیاز در کشور تولید شود و نیازی به واردات بیش از 50 هزار تن گوشت قرمز نداریم.

ایرنا

(چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۳) ۱۳:۲۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها