چهارشنبه / ۲۵ تیر ۱۳۹۳ / ۱۲:۵۳
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۴۹۷۲۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

راهکارهای آل اسحاق برای خروج غیرتورمی از رکود

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران گفت: اگر رفتار بانک‌ها، حمایت از تولیدات به ویژه صادرات محور باشد، ارزش افزوده بخش‌های مختلف اقتصادی هم زیاد خواهد شد و اثر تورمی هم کمتر می شود، افزایش درآمدهای حاصل از صادرات غیرنفتی و صنعتی و خدمات فنی و مهندسی در کنار کنترل پایه پولی کمک می کند نرخ تورم روندی کاهنده داشته باشد که همراه با توسعه تولید، به معنی خروج غیرتورمی از رکود اقتصادی است.

یحیی آل اسحاق گفت: در طرح دولت برای خروج بنگاه‌های تولیدی از رکود، بر نقش بنگاه های پیش رو در بازارهای داخلی، صادرات صنعتی و خدمات پیمانکاری و مشاوره ای به کشورهای همسایه، گردشگری، مسکن، تقویت ساز و کار مالی تجهیز پس انداز یا بازار سرمایه تصریح شده است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ومعادن تهران افزود: باید نقش بورس در تامین مالی شرکت ها بیشتر شود و بانک ها نیز نقدینگی را با محوریت توسعه تولید، مدیریت کنند.

وی، اجرای موثر و هوشمندانه سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را برای ایران مهم دانست و تصریح کرد: ضروری است همه تلاش ها با تمرکز بر این سیاست ها ساماندهی شود، ضمن اینکه وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی کاهش یافته و از هر عاملی که نرخ تورم را بیشتر می کند، پرهیز شود.

آل اسحاق، کاهش هزینه های اداری و تمام شده تولید را نیاز اصلی برای رونق اقتصادی دانست و گفت: ساماندهی نرخ های مالیاتی و گسترش پایه های مالیاتی هم مد نظر است تا قدرت رقابت صنایع داخلی با صنایع خارجی بیشتر شود.

رئیس اتاق تهران گفت: اگر رفتار بانک ها، حمایت از تولیدات به ویژه صادرات محور باشد، ارزش افزوده بخش های مختلف اقتصادی هم زیاد خواهد شد و اثر تورمی هم کمتر می شود، افزایش درآمدهای حاصل از صادرات غیرنفتی و صنعتی و خدمات فنی و مهندسی در کنار کنترل پایه پولی کمک می کند نرخ تورم روندی کاهنده داشته باشد که همراه با توسعه تولید ، به معنی خروج غیرتورمی از رکود اقتصادی است.

آل اسحاق گفت: تجهیز منابع ارزی و ریالی برای آغاز فرایند خروج از رکود لازم است تا نرخ رشد اقتصادی را بیشتر کند و تحرک بخش های نفت، گاز و پتروشیمی و صنایع معدنی در کنار رونق گردشگری و مسکن خواهد توانست مسیر خروج از رکوداقتصادی را هموار کند و اثر مثبت در دیگر بخشهای اقتصادی دارد و رونق ایجاد شده را به دیگر بخش ها منتقل می کند.

وی افزود: توسعه تولید صادرات محور، تسهیل و تشویق صادرات، ‌کاهش مالیات و تقویت رقابت پذیری بنگاه های داخلی با سیاست های مناسب ارزی می تواند ما را در خروج غیرتورمی از رکود کمک کند تا به تحقق اهداف اقتصادی مقاومتی امیدوار باشیم.
(چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۳) ۱۲:۵۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها