دوشنبه / ۲۳ تیر ۱۳۹۳ / ۱۱:۳۸
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۴۹۶۶۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

عرضه خرما و محصولات صادراتی کشاورزی در بورس موجب حمایت از کشاورزان می‌شود

عضو کمیسیون کشاورزی با تأکید بر این موضوع که در دنیا قیمت محصولات کشاورزی بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود، گفت: با ورود محصولات کشاورزی به بورس در کشورمان شرایط تعیین قیمت محصولات براساس عرضه و تقاضا ایجاد می‌شود.

علی‌ایران‌پور عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مورد اینکه چرا علیرغم وجود قانون، به جز چند قلم محصول کشاورزی، محصولات این بخش در بورس عرضه نمی‌شوند، گفت: قوانین مختلفی در بخش‌های مختلف وجود دارد که علیرغم لازم‌الاجرا بودن توسط دولت اجرایی نشده است.

وی افزود: از جمله قوانین اجرا نشده می‌توان به قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و قانون نظام جامع دامپروری اشاره کرد که دولت‌های متعدد و وزرای جهاد کشاورزی دولت‌های مختلف به آن بی‌توجهی کرده‌اند و از اجرای آن سر باز زده‌اند.

عضو کمیسیون کشاورزی به بیان علل رکود در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: بی‌برنامگی‌ها، عدم اجرای قانون، تصمیم‌گیری‌های مقطعی و غیرکارشناسی، عدم ارائه راهکارهایی برای اصلاح وضعیت موجود از عواملی هستند که دولت در مورد آنها کوتاهی کرده و وزارت جهاد کشاورزی هر چه سریعتر در مورد آنها باید اقدام کند.

ایران‌پور گفت: دلیل عدم اجرای قانون افزایش بهره‌وری را من از وزیر جهاد کشاورزی سؤال کرده‌ام و در دستور کار کمیسیون قرار دارد و طی یکی، دو هفته آینده وزیر باید در کمیسیون کشاورزی پاسخگوی این مسئله باشد.

وی افزود: در دنیا این طور مرسوم است که قیمت محصولات کشاورزی از طریق عرضه و تقاضا تعیین می‌شود، بنابراین باید شرایط تعیین قیمت از طریق عرضه و تقاضا در کشور ایجاد شود و از این روش امکان ورود محصولات کشاورزی به بورس به وجود می‌آید.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: بورس یک فرصت مناسب برای عرضه محصولات کشاورزی به وجود می‌آورد، همچنین عرضه محصولات کشاورزی در بورس باعث بالا رفتن کیفیت محصولات می‌شود، زیرا آن محصولی در بورس جایگاه دارد که از کیفیت بهتری برخوردار باشد.

ایران‌پور بیان داشت: به نظرم بسترهای مناسب برای ورود محصولاتی مثل خرما، و محصولات صادراتی به بورس وجود دارد و با عرضه این محصولات در بورس هم صادرات این محصولات آسان‌تر انجام می‌شود و هم حمایت از کشاورزان بیشتر می‌شود.

فارس
(دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۳) ۱۱:۳۸
ناشناس
۱۳۹۳/۰۴/۲۳ Iran
0
0
0

فقط مونده بازار خرما رو به گند بکشید!!!! وارد بورس شدن خرما همان ذلیل شدن بازار خرما هم همان...


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها