یکشنبه / ۲۲ تیر ۱۳۹۳ / ۲۰:۳۲
سرویس : اخبار شرکتهای غذایی بورس
کد خبر : ۴۹۶۲۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اخبار شرکتهای غذایی بورس

توضیحات بانک مرکزی درباره وثایق وام گیرندگان ارزی

بانک مرکزی به خبر "دو شرط جدید بانک‌ها برای ارائه وثایق وام گیرندگان ارزی" واکنش نشان داد.

بانک مرکزی در واکنش به خبر "دو شرط جدید بانک‌ها برای ارائه وثایق وام گیرندگان ارزی" اعلام کرد: براساس مقررات جاری ارزی، بانک‌های کشور در قالب یکی از عقود قانون عملیات بانکی بدون ربا به  منظور گسترش صادرات و ایجاد اشتغال به صادرکنندگان کالا، خدمات و تولیدکنندگان واجد شرایط تسهیلات ارزی اعطا می نمایند و نرخ سود مورد انتظار تسهیلات به تشخیص بانک عامل و با توجه به نوع ارز و وضعیت اعتباری متقاضی تعیین می‌گردد.

نرخ خسارت تاخیر تأدیه دین نیز با توجه به شرایط قرارداد و نوع ارز توسط بانک عامل تعیین و به صورت شروط ضمن عقد در قرارداد درج و به تایید و امضای متقاضی تسهیلات می رسد. قراردادهای اعطای تسهیلات به ارز منعقد می گردند و استفاده کنندگان از تسهیلات متعدد به بازپرداخت عین ارز در سررسیدهای اقساط مربوطه خواهند بود. تبدیل به ریال تسهیلات اعطایی امکان پذیر نبوده و بانک ها می بایست به منظور اطمینان از بازگشت منابع و تسهیلات اعطایی متناسب با کل مبلغ تسهیلات به اضافه سود و هزینه های مربوطه اقدام به اخذ وثایق نمایند.

لذا نحوه تسویه تسهیلات ارزی بر اساس قرارداد فی مابین بانک عامل و مشتری بوده و از آنجا که قرارداد اعطای تسهیلات به صورت ارزی است، تعیین نرخ ارز به منظور بازپرداخت، فاقد موضوعیت است و مشتریان موظف و متعهد به تامین ارز هستند. با این وجود، این بانک به منظور مساعدت با تسهیلات گیرندگان اقدام به تامین ارز مربوطه به نرخ روزانه ارز نموده است.
(یکشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۳) ۲۰:۳۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها