سه شنبه / ۱۷ تیر ۱۳۹۳ / ۱۳:۳۶
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۴۹۵۴۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

آش رشته بخورید اما از نوع کم چرب و رقیق بخورید

آش رشته غلیظ همراه با پیازداغ که حاوی روغن زیادی است و به وفور در افطار مصرف می شود که غذای مناسبی برای افطار نیست چرا که موجب سوءهاضمه و اختلالات گوارشی دیگر می شود.

زهرا عبدالهی مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت  گفت:مصرف زیاد مواد قندی و شیرین مثل کیک های خامه ایی ، شکلات ، شیرینی های خامه دار، زولبیا و بامیه ، باقلوا، حلوای خیلی شیرین و چرب ، شله زرد شیرین و چرب در ایام ماه مبارک رمضان اضافه وزن و چاقی و خطر بالارفتن قند خون را بدنبال دارد.همچنین آش رشته غلیظ همراه با پیازداغ که حاوی روغن زیادی است و به وفور در افطار مصرف می شود، غذای مناسبی برای افطار نیست چرا که موجب سوءهاضمه و اختلالات گوارشی دیگر می شود. بنابراین بهتر است آش رشته رقیق و کم روغن در وعده افطار استفاده شود.

وی ادامه داد: از آنجا که در فصل تابستان طول شب کوتاهتر است بهتر است روزه داران عزیز کمی پس از صرف افطار بسیار ساده و سبک ( 30 مثلا  دقیقه بعد)  اقدام به صرف شام نمایند و تا پیش از خوابیدن 2 لیوان چای کم رنگ، یک لیوان شیر کم چرب ( کمتر از 5/2% چربی) و حداقل 2 عدد میوه نیز میل کنند.

                                                                                سفره افطار

عبدالهی با بیان این که توصیه می شود برای تامین آب مورد نیاز پس از صرف افطار و تا قبل از خواب به تدریج انواع میوه، چای کمرنگ و سایر مایعات به ویژه آب برای جبران کم آبی بدن نوشیده شود، عنوان کرد: یکی از عادات غذایی غلط روزه داران این است که به دلیل تشنگی زیاد افطار را با آب سرد و یا نوشیدنیهای سرد شروع می کنند که توصیه می شود، افطار را با  نوشیدنیهای گرم و یا ولرم مانند آب ولرم، چای کمرنگ و شیر گرم آغاز کنند.

 باشگاه خبرنگاران

(سه شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۳) ۱۳:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها