چهارشنبه / ۱۸ تیر ۱۳۹۳ / ۰۰:۲۸
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۴۹۵۱۴
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس فرآورده های لبنی

برگزاری همایش بزرگ فرهنگسازی شیر توسط پگاه خراسان

با توجه به سیاستهای راهبردی و هم چنین تاکید مدیر عامل محترم صنایع شیرایران که در بند 1 منشور راهبردی سال 1393 نیز بر آن تاکید شده است ، شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان همایش بزرگ فرهنگ سازی شیر و فرآورده های شیری را با حضور حدود 700 نفر در سالن همایش های ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان مشهد مقدس برگزار نمود.

به گزارش فودنا، این همایش با حضور جمعی از مدیران استانی ، مدیران سازمان بازنشستگی در شهرستان های استان خراسان رضوی ، مدیریت کانون بازنشستگی در سازمانها و ادارات و هم چنین استقبال خوب بازنشستگان کشوری به مدت 3 ساعت در فضایی که همراه بابرنامه های شاد و مفرح بود ، برگزار شد.

در این مراسم آقای مهندس سمیعی مدیر عامل محترم شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان ، در سخنانی بر فرهنگسازی مصرف فرآورده های شیری تاکید نموده و بر تصحیح ادبیات رایج در بین مردم و تقویت باورها در زمینه شیر و فرآورده های آن مطالبی بیان نمود. نامبرده با بیان این که هدف برنامه ها ی فرهنگسازی ؛ افزایش مصرف سرانه شیر و فرآورده های شیری می باشد ؛اضافه نمود بدیهی است پیامد این مهم کاهش بیماریها و مشکلات جسمی - حرکتی در تمامی آحاد جامعه بویژه سالمندان خواهد بود؛ که این خود از نظر اقتصادی نیز تاثیر بسزایی در مدیریت هزینه کرد خانوار و نهایتا صرفه جویی اقتصادی در جامعه خواهد داشت . مدیر عامل پگاه خراسان در ادامه بر قرار دادن لبنیات در سبد مصرفی روزانه بازنشستگان از طریق کارکردهای دولتی (همانند بن خرید) تاکید نمود.

به گزارش شبکه خبری صنایع غذایی ایران، در ادامه جناب اقای محمد باقر بنایی مدیر سازمان بازنشستگی خراسان رضوی نیز در مطالبی با تاکید بر اهمیت مصرف شیر و فرآورده های آن بویژه در افراد سالمند تاکید نمود. وی پیشنهاد قرار گرفتن لبنیات بصورت یارانه برای بازنشستگان را طرحی بسیار اثر گذار در بحث سلامت این قشر دانست و اظهار امیدواری نمود که با پیگیری مسئولین ذیربط این مهم جامعه عمل به خود بگیرد. وی بر این نکته هم تاکید نمود که لبنیات باید جزء جدایی ناپذیر تغذیه سالمندان باشد و مسائلی مانند گرانی نبایستی مانع از مصرف این ماده حیاتی شود.

در ادامه خانم دکتر نواب پور با ارائه مطالبی در زمینه مصرف شیر و فرآورده های شیری توضیح مفصلی در رابطه با مصرف شیر و فرآورده های آن در بزرگسالان و بویژه سالمندان ، اثرات مهم آن بر کنترل بیماری های ویژه این سن ، طریقه صحیح و مدام مصرف لبنیات و اصطلاحات رایج در این صنعت ( مانند پاستویزه و استریلیزه) بیان نمود که بسیار مورد توجه قرار گرفت.هم چنین ایشان به پرسشهای مختلف حضار در طول جلسه بطور کامل پاسخهایی ارایه نمودند.

از برنامه های جانبی این همایش می توان از خنده درمانی نام برد که مورد استقبال بازنشستگان محترم قرار گرفت.

هم چنین در این همایش مسابقه حضوری در رابطه با شیر پگاه نیز برگزار و به برندگان جوایزی اهدا شد.

(چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۳) ۰۰:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها