دوشنبه / ۱۶ تیر ۱۳۹۳ / ۱۰:۳۰
سرویس : آزمایشگاه، گواهینامه ها و اسانس
کد خبر : ۴۹۴۶۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آزمایشگاه، گواهینامه ها و اسانس

آزمایشگاه مواد غذایی البرز راه اندازی می‌شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز از فعالیت 700 واحد تولید مواد غذایی در استان خبر داد.

حمید درفشی، اظهارکرد: بیشتر بیماری‌های دنیای امروز به ویژه سرطان، ناشی از مصرف مواد غذایی ناسالم است که متأسفانه روز به روز هم در حال افزایش است.

وی افزود: اگر می‌خواهیم از میزان ابتلای مردم به انواع بیماری‌ها کاسته شود باید در مرحله نخست رعایت شاخص های پزشکی و علمی را در تولید مواد غذایی مصرفی مد نظر قرار بدهیم. ‌

درفشی خاطرنشان کرد: بدون شک همکاری دو بخش صنعت و بهداشت و درمان نقش بسزایی در ایجاد استانداردهای مناسب در تولید مواد مصرفی مردم دارد.

وی ادامه داد: باید ارتباط مؤثر علمی بین محققان و صنعتگران کشور ایجاد شود تا زمینه تولید مواد غذایی سالم و با کیفیت در کشور فراهم آید.

این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر 700 واحد تولید مواد غذایی در استان البرز فعال است که بسیاری از تولیدات آنها نه تنها در کل کشور بلکه در کشورهای خارجی نیز مصرف می‌شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز ابراز کرد: باید نظارت ویژه‌ای در خصوص استفاده از مواد و افزودنی‌ها در تولید مواد خوراکی صورت بگیرد تا شاهد کمترین میزان استفاده مواد شیمیایی در تولیدات غذایی کشور باشیم.

درفشی در پایان گفت: برای کنترل کیفیت مواد غذایی تولید در استان در کمتر از یک ماه آینده آزمایشگاه بزرگ مواد غذایی استان راه اندازی می‌شود.

ایسنا

(دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۳) ۱۰:۳۰
بهاره سعیدنژاد
۱۳۹۳/۱۲/۲۱ Iran
0
0
0

کارشناس و مشاور صنایع غذایی در پیاده سازی طرح HACCP در صورت درخواست پرسنل مایل به همکاری هستم 09388421610 ساکن کرج


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها