دوشنبه / ۱۶ تیر ۱۳۹۳ / ۱۰:۲۹
سرویس : اخبار شرکتهای غذایی بورس
کد خبر : ۴۹۴۶۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اخبار شرکتهای غذایی بورس

حمایت از کشاورزی با عرضه محصولات کشاورزی در بورس امکان‌پذیر است

عضو کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه ورود و عرضه محصولات کشاورزی در بورس موجب حمایت از کشاورزی است، گفت: در کنار آن دولت باید یارانه سبز را برای کشاورز فراهم کند و از طرق مختلف مانند دادن تسهیلات ارزان‌قیمت از کشاورزان حمایت کند.

سید راضی نوری عضو کمیسیون کشاورزی  در مورد اینکه چرا علیرغم وجود قانون محصولات کشاورزی در بورس عرضه نمی‌شود، گفت: بسیاری از قوانین مسکوت مانده و عملیاتی نشده است، در حالی که یکی از موارد حمایت از تولید با نگاه اقتصاد مقاومتی درون‌زا حمایت از کشاورزان است.

وی افزود: حمایت از کشاورزان هم از طریق پرداخت یارانه سبز و یا ورود محصولات کشاورزی به بورس کالا امکان‌پذیر است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی بیان داشت: ورود محصولات کشاورزی به بورس شرایط رقابت را برای کشاورزان فراهم می‌کند و معضل نوسان قیمت محصولات کشاورزی را حل می‌کند.

نوری گفت: ورود و عرضه محصولات کشاورزی در بورس حمایت از کشاورز محسوب می‌شود، ولی در کنار آن دولت باید یارانه سبز را برای کشاورز فراهم کند و برای این کار می‌تواند تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان بدهد و یا اینکه بخشی از سود تسهیلات پرداختی به کشاورزان را خودش بر عهده گیرد.

وی با بیان اینکه یکپارچه سازی اراضی کشاورزی قبل از ورود محصولات کشاورزی به بورس باید انجام شود، افزود: این مسائل با مدیریت صحیح و  تشکیل کارگروه‌های کارشناسی قابل حل است و مانعی بر سر راه ورود محصولات کشاورزی به بورس محسوب نمی‌شود.

فارس

(دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۳) ۱۰:۲۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها