پنج شنبه / ۱۲ تیر ۱۳۹۳ / ۱۴:۴۳
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۴۹۳۵۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

وابستگی 80 درصدی اقتصاد مردم رفسنجان به پسته

مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان گفت: 80 درصد اقتصاد مردم رفسنجان وابسته به پسته است لذا ضرورت دارد در خصوص استاندارد سموم که بیشتر سرطان‌ها ناشی از مصرف سموم بی‌رویه و بی‌کیفیت است تدابیری اندیشیده شود.

 رضا بمانی با اعلام این خبر در جلسه شورای استاندارد شهرستان رفسنجان اظهار کرد: ایجاد آزمایشگاه کنترل کیفی سموم استاندارد در رفسنجان الزامی است تا کشاورزان سموم استاندارد را استفاده کنند و از تهدید سلامت جامعه جلوگیری شود.

حمید ملانوری، فرماندار رفسنجان نیز در این نشست گفت: اگر در بخش‌های مختلف بر کالاهای مورد مصرف امور مختلف از جمله ساختمان‌سازی و استاندارد وسایل پیگیری و نظارت قوی صورت گیرد به یقین اتفاقات در جامعه کاهش می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه نظارت بر استاندارد مصالح ساختمانی پروژه‌های عمرانی بویژه دولتی باید به طور جدی انجام شود، افزود: استان کرمان بر روی گسل‌های زلزله‌خیز قرار دارد و لازم است بهترین نظارت‌ها در ساختمان‌سازی از سوی نظام مهندسی انجام شود.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: نظام مهندسی رفسنجان یکی از بهترین نظام‌های مهندسی در سطح استان و کشور است و باید نظارت‌های خود را به طور ویژه و نامحسوس بیشتر از پیش در زمینه استاندارد مصالح ساختمانی از جمله میلگرد، شن و ماسه، تیرچه بلوک، آهن و فونداسیون انجام دهد تا از کار قانون گریزان جلوگیری شود.

 

 

 

 ایسنا

(پنج شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۳) ۱۴:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها