پنج شنبه / ۱۲ تیر ۱۳۹۳ / ۰۱:۰۳
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۴۹۳۴۳
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

از برنامه‌ها و فعالیت صنعت غذای کشور در سایر کشورها حمایت می‌کنیم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در مجلس شورای اسلامی از برنامه‌ها و فعالیت صنعت غذای کشور در سایر کشورها حمایت می‌کنیم.

به گزارش فودنا و به نقل از روابط عمومی ستاد برگزاری نمایشگاه های صنایع غذایی مشهد، ابراهیم نکو با بیان این مطلب اظهارداشت: توانمندی های کشور در زمینه صنایع غذایی بسیار مطلوب است به طوری که به بسیاری از کشورها به ویژه به کشورهای حوزه خلیج فارس صادرات محصولات غذایی را داریم اما متاسفانه از این حوزه بسیار کم حمایت شده است.

 

وی صنایع غذایی در هر کشوری را از اهمیت خاصی برخوردار دانست و گفت: خوشبختانه در ایران اسلامی به پیشرفت‌های خوبی در زمینه صنایع غذایی دست پیدا کرده‌ایم اما باید توجه داشت که برای توسعه این صنعت باید به سمت کیفی‌سازی پیش برویم.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه افراد بسیاری در صنعت غذا مشغول به فعالیت هستند و بخش عظیمی از اشتغالزایی کشور در این صنعت قرار دارد، افزود: باید بازتعریفی از صنعت غذا در کشور و نقش آن در نظام اقتصادی انجام شود تا از این طریق بتوان با شناسایی نیازها و ضعف‌های موجود در بهبود و گسترش فعالیت‌های صنایع غذایی موثر واقع شد.

 

ابراهیم نکو با تاکید بر اینکه زمانی می توانیم در صادرات کالاهای تولید داخل موثر باشیم که تبلیغات گسترده انجام دهیم، تصریح کرد: یکی از راه‌های تبلیغات، برگزاری نمایشگاه‌ها در سطح بین المللی است و برگزاری نمایشگاه‌ها سبب می‌شود قابلیت‌های فعالان این صنعت شناخته و ظرفیت‌های موجود در این بخش به سایر کشورها معرفی و راه تعامل و تبادل نیز باز ‌شود.

 

وی با اشاره به برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی در مشهد مقدس اظهار داشت: مشهد مقدس یکی از شهرهای کشور است که سالانه میزبان میلیون‌ها زائر و مسافر است، همچنین در نزدیکی کشورهای ترکمنستان و افغانستان قرار گرفته که تمام این عوامل از ظرفیت‌های موثر این شهر برای معرفی توانمندی های کشور است، در نتیجه برگزاری نمایشگاه در مشهد مقدس را امری مطلوب ارزیابی می‌کنم.

 آی فود مشهد

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی مواد غذایی و صنایع وابسته (iFood 2014) همراه با سمینار تخصصی صنایع غذایی و نشست مشترک با بازرگانان خارجی، 22 الی 25 مرداد ماه در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار می شود و علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس www.iFoodexpo.com  مراجعه نمایند.

(پنج شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۳) ۰۱:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها