سه شنبه / ۱۰ تیر ۱۳۹۳ / ۱۲:۲۱
سرویس : اخبار شرکتهای غذایی بورس
کد خبر : ۴۹۲۸۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اخبار شرکتهای غذایی بورس

وزیر پاسخگوی عرضه نشدن محصولات کشاورزی در بورس باشد

عضو کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته به بخش کشاورزی یارانه می‌دهند، گفت: افزایش نرخ سود تسهیلات بانکی در بخش کشاورزی سرمایه‌گذاری در این بخش را کاهش می‌دهد

عطا‌ء‌الله حکیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس  در مورد تصمیم شورای پول و اعتبار مبنی بر افزایش سود تسهیلات بانکی به 22 درصد و تأثیر آن بر سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی گفت: این تصمیم شورای پول و اعتبار بر روند سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی تأثیر معکوس دارد.

وی افزود: قطعا با توجه به بالا رفتن سود تسهیلات سرمایه‌گذاری در این بخش کاهش می‌یابد.

عضو کمیسیون اقتصادی تصریح کرد: بخش کشاورزی کشور در اصل تأمین کننده مواد غذایی است و امنیت غذایی کشور وابسته به شرایط مساعد این بخش است، بنابراین ضروری است که این بخش مورد اهمیت واقع شود.

حکیمی گفت: در همه کشورهای توسعه یافته به بخش کشاورزی اهمیت زیادی داده می‌شود و حتی دولت با اختصاص یارانه و سوبسید  به سرمایه‌گذاران این بخش کمک کرده و آن‌ها را مورد حمایت قرار می‌دهد، اما تصمیم اخیر شورای پول و اعتبار هیچ کمکی به کشاورزان نمی‌کند.

وی افزود: نرخ  22 درصدی سود تسهیلات ممکن است در بخش‌های تجارت و خدمات پاسخگو باشد ولی در بخش کشاورزی به دلیل شرایط خاص این بخش از جمله ریسک پذیری سرمایه‌گذاری پاسخگو نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چرا براساس ماده 33 بهره‌وری کشاورزی محصولات کشاورزی بجز (گندم، تخم مرغ و ...) در بورس عرضه نمی‌شود، گفت: پاسخ این سؤال را باید از وزیر جهاد کشاورزی پرسید که چرا به قانون عمل نمی‌کند.

حکیمی افزود: برای بررسی این موضوع باید یک تیم کارشناسی تشکیل شود و مجلس باید از اعضای کمیسیون کشاورزی درخواست کند که دلایل عدم ارائه محصولات کشاورزی در بورس را بررسی کنند.

وی اظهار داشت: عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا با توجه به نوسان قیمت محصولات کشاورزی قطعا می‌تواند برای کشاورزان مفید باشد.

فارس

(سه شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۳) ۱۲:۲۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها