شنبه / ۷ تیر ۱۳۹۳ / ۱۲:۲۸
سرویس : غذای کودک، تنقلات و مکمل ها
کد خبر : ۴۹۱۸۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس غذای کودک، تنقلات و مکمل ها

"شیرخشک‌های رژیمی" بیماران به درب منزل آنان پست می شود

به منظور ساماندهی وضعیت شیرخشک‌های رژیمی طبق برنامه جدید سازمان غذا و دارو قرار است تا پایان سال شیرخشک های رژیمی بیماران به درب منزل آنها پست شود.

امیرحسین جمشیدی رئیس اداره مکمل‌ها و داروهای طبیعی وزارت بهداشت در پاسخ به این سوال خبرنگار بهداشت و درمان که بیش از یک سال است که بیماران متابولیک برای تهیه شیر خشک‌های مصرفی با مشکل جدی مواجه هستند،  تا چه زمانی این مشکل ادامه خواهد داشت، گفت: ورود شیرخشک‌های متابولیک و رژیمی به دلیل مشکلات تحریم کشور در سالهای اخیر با مشکل  روبرو و مشکلاتی هم که در حال حاضر از لحاظ کمبود شیرخشک با آن مواجه هستیم تبعات تحریم ها است که هنوز به طور کامل حل نشده است.

 وی ادامه داد: در حال حاضر پارتی جدید شیرخشک‌های رژیمی از جمله شیرخشک‌های بیماران PKU،MSUD  این هفته از گمرک ترخیص شده است و به شرکت توزیع کننده تحویل داده شده که در نهایت توزیع آن آغاز شده است.

جمشیدی با اشاره به اینکه برای ساماندهی شیرخشک‌های رژیمی بیماران سازمان غذا و دارو  تمهیدات جدید را اندیشیده است، عنوان کرد: طبق برنامه جدید قرار است تمام بیماران نیازمند به شیرخشک‌های رژیمی شناسایی شوند و براساس نیازشان هر چند وقت یک بار شیرخشک آنها به درب منزلشان پست شود.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون به تمام دانشگاههای علوم پزشکی کشور ابلاغ شده که اطلاعات کامل بیماران خود را برای ما ارسال کنند تا بعد از جمع آوری اطلاعات آنها طرح ارسال پستی شیرخشک‌ها را آغاز کنیم.

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

(شنبه ۷ تیر ۱۳۹۳) ۱۲:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها