شنبه / ۷ تیر ۱۳۹۳ / ۱۰:۵۴
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۴۹۱۶۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

قیمت پسته افزایش نمی‌یابد

رییس اتحادیه تعاونی‌های پسته کرمان از ثابت ماندن قیمت پسته در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: به دلیل کمبود آب روز به روز کیفیت پسته کاهش می‌یابد و امسال هم میزان پوکی و در بسته بودن پسته‌ها بیشتر می‌شود.

جلیل مظهری با بیان اینکه سال گذشته قیمت پسته درجه یک 25 تا 30 هزار تومان بوده است، پیش‌بینی کرد امسال قیمت پسته نسبت به سال گذشته تغییری نکند که این امر به زیان باغداران خواهد بود.

وی با بیان اینکه در قیاس با گرانی‌های صورت گرفته در زمینه کود، تجهیزات کشاورزی، سم و ... این قیمت به هیچ عنوان برای تولیدکنندگان مقرون به صرفه نیست.

کاهش کیفیت پسته ایرانی
رییس اتحادیه تعاونی‌های پسته کرمان در خصوص میزان کیفت پسته امسال گفت: تولید پسته با کیفیت نیازمند آب فراوان است که در کشور ما به دلیل نبود آب، روز به روز کیفیت پسته کاهش می‌یابد.

مظهری علت در بسته بودن پسته‌های سال گذشته را کمبود آب عنوان و اظهار کرد: امسال نیز به دلیل نبود آب پیش‌بینی می‌شود میزان پوکی و در بسته بودن پسته‌ها بیشتر شود.

پیش‌بینی تولید 160 هزار تن پسته
وی میزان تولید پسته را در سال گذشته 160 هزار تن عنوان و پیش‌بینی کرد: میزان تولید پسته امسال نیز همانند سال گذشته باشد.

مظهری با بیان اینکه تنها 10 درصد از تولید پسته به مصرف داخلی می‌رسد، گفت: برداشت پسته صادراتی از مرداد ماه به صورت کال آغاز و به کشورهای اروپا و ژاپن صادر می‌شود.

رییس اتحادیه تعاونی‌های پسته کرمان با بیان اینکه برداشت پسته‌ای که در داخل مصرف می‌شود از شهریور ماه آغاز خواهد شد، اظهار کرد:‌ امسال 20 هزار تن پسته در شهریور ماه برداشت می‌شود.

ایسنا

(شنبه ۷ تیر ۱۳۹۳) ۱۰:۵۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها