شنبه / ۷ تیر ۱۳۹۳ / ۱۰:۳۶
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۴۹۱۵۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

"استان خوزستان" رتبه اول "تولید گوشت قرمز" را دارد

یکی از اقلام مهم تولیدی در استان خوزستان تولید گوشت قرمز است که به دلیل داشتن شهرک‌های پروازبندی گوساله و بره در میان سایر استان‌ها حرف اول را می‌زند.

ناصر صالحی نسب دبیر دوم کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ، با بیان این مطلب فوق‌ افزود: با توجه به تولید گوشت قرمز در استان، نبرد کشتارگاه صنعتی و بسته‌بندی یکی از مشکلات است که باید با تمهیدات لازم در راستای حل آن به کار گرفته شود.
 
صالحی نسب با بیان اینکه حدود 12 درصد محصولات کشاورزی و زراعی در استان خوزستان تولید می‌شود خاطرنشان کرد: ضروریست که دولت حمایت‌های ویژه‌ای را با ارائه تسهیلات از تولید کنندگان به عمل آورد و امکانات جانبی و فرآورده‌های دامی کشتارگاه‌ها را متناسب با تولیدات استان احداث کند.
 
دبیر دوم کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار داشت: ظرفیت تولیدی گوشت مرغ در خوزستان رتبه دوم قرار دارد که ان‌شاء‌الله با این تفاسیر در تولیدات بیشتر گوشت مرغ هم مشکلاتی نخواهیم داشت.
 
وی با اشاره به برخی مشکلات در تأمین مواد اولیه، نهادهای دامی مرغداری و هزینه‌های تولیدی و جانبی افزود: دولت باید شرایط لازم را در این زمینه به گونه‌ای فراهم نماید که مجوز فعالیت و تسهیلات در اختیار تولید کنندگان قرار بگیرد.
 

صالحی نسب تصریح کرد: با توجه به اینکه تنظیم بازار داخلی و خارجی در سال جاری از وظایف وزارت جهاد کشاورزی می‌باشد از مسئولان ذی‌ربط انتظار می‌رود تمهیدات لازم را در راستای تأمین کالاهای اساسی و اقلام موردنیاز مردم در ماه مبارک رمضان انجام دهند.

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

(شنبه ۷ تیر ۱۳۹۳) ۱۰:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها