جمعه / ۶ تیر ۱۳۹۳ / ۲۰:۳۲
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۴۹۱۴۹
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس سرویس عمومی
به نقل از imarketor

اختراع های غذایی که روند تاریخ را عوض کردند

هیچگاه ضرورت و نیاز، دلیل اصلی و یا مادر اختراعات نبوده است. خیلی از چیزهایی را که روزانه از آنها استفاده می‌کنیم، صرفاً با فکر قبلی اختراع نشده‌اند، بسیاری از آنها کاملاً تصادفی و در پی رسیدن به هدفی متفاوت بدست آمده‌اند.

باید متوجه باشیم که در بازاریابی تنها ارائه خدمات و کالا با هدف رفع نیاز مشتری نیست که ما را متمایز می‌کند، بلکه گاهی اوقات می‎توانیم چیزی را به مشتری عرضه کنیم که پس از آن جزو نیازهای ضروری او شود. در این رابطه مواردی چند را مثال می‌زنیم:

- کوکاکولا

 جان پمبرتن داروسازی که در دوران منع مشروبات الکلی و در پی ارائۀ یک نوشیدنی برای رفع سردرد و استرس به کشف یک نوشیدنی فرحبخش دست یافت که ترکیبی از عصاره کوکائین و یک نوع نوشیدنی بود. در ادامه او با ترکیب همان مواد و آب گازدار و کربناته توانست نوشیدنی خود را بانام «شراب فرانسوی پمبرتن کولا» ارائه دهد که بعدها به کوکاکولا معروف شد.کوکاکولا

 

- کلوچه کوکی ( مخلوط با شکلات)

تمام شدن پودر شکلات برای پختن کلوچه شکلاتی منجر به این شد که خانم ویکفیلد از تکه‌های خردشدۀ شکلات تخته‌ای در خمیر استفاده کند. ولی در نهایت ناباوری تکه‌های شکلات در زمان پخت آب‌نشده و کلوچه کوکی اختراع شد.

کلوچه-کوکی

 

- چیپس سیب زمینی
آقای کرام که نوعی سیب‌زمینی سرخ کرده به سبک فرانسوی عرضه می‌کرد، بر اثر اتفاقی به عرضۀ چیپس پرطرفدار رسید .از این قضا که در سال ۱۸۵۳ شبی با مرجوع یکی از سفارشات مشتریان مبنی بر سرخ‌کردن بیشتر سفارش، با عصبانیت از این موضوع سیب زمینی را به نازک‌ترین شکل ممکن درآورد و سرخ کرد که در نهایت مورد استقبال قرار گرفت. 

 

- ساخارین
فالبرگ محققی که به دنبال کاربردی جدید در قطران زغال سنگ بود. به هنگام خوردن بیسکویت متوجۀ شیرین‌تر شدن آن شد. که دلیل آنرا در وجود ساخارین بجا مانده برروی دست خود یافت و فهمید که می‌توان از ساخارین بعنوان شیرین کننده مصنوعی استفاده کرد.

 

- کورن فلکس
برادران کلاگ در حال ساخت غذایی از جوشاندن گندم بودند که محصول فوق را بطور اتفاقی در آزمایشگاه رها کردند که پس از بازگشت متوجه شدن که محتوای ظرف حجیم و خشک ولی کپک زده است. که با حذف کپک به این غذای صبحانه رسیدند.

 

(جمعه ۶ تیر ۱۳۹۳) ۲۰:۳۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها