چهارشنبه / ۴ تیر ۱۳۹۳ / ۱۵:۱۷
سرویس : اخبار شرکتهای غذایی بورس
کد خبر : ۴۹۱۱۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اخبار شرکتهای غذایی بورس

حجم معاملات محصولات کشاورزی در بورس کالا ۱۱۱ درصد رشد کرد

مدیر آمار و ارزیابی عملکرد بورس کالای ایران از رشد معاملات محصولات کشاورزی طی سه ماهه نخست امسال خبر داد.

مدیر آمار و ارزیابی عملکرد بورس کالای ایران گفت: در طول سه ماه نخست سالجاری، حدود 13 هزار و 70 تن انواع محصولات کشاورزی به ارزش بیش از 197 میلیارد ریال در بورس کالا داد و ستد شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر حجم 111 درصد و از نظر ارزش 283 درصد افزایش داشته است.
پژمان ساعت ساز در ادامه با اشاره به رشد 1700 درصدی معاملات شمش طلا طی این مدت افزود: شمش طلا نیز طی این مدت به میزان 126 کیلوگرم و به ارزش بیش از 152 میلیارد ریال در بورس کالا مورد معامله قرار گرفت که در مقایسه با سال گذشته 1700 درصد افزایش حجم را تجربه کرد.
وی در خصوص افزایش حجم معاملات در تالار صادراتی کیش نیز گفت: در سه ماه نخست امسال حدود 818 هزار تن انواع کالا در تالار صادراتی کیش خرید و فروش شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد رشد حجم و 17 درصد رشد ارزش را تجربه کرده است. ضمن آنکه ارزش معاملات دلاری در تالارهای صادراتی کیش و تهران در مجموع از رقم 462 میلیون دلار فراتر رفته است.
ساعت ساز در ادامه با بیان رشد 8 درصدی حجم و ارزش معاملات فرآورده های نفتی و پتروشیمی در این مدت گفت: بیش از 2.5 میلیون تن انواع فرآورد ه های نفتی و محصولات پتروشیمی به ارزش بیش از 49 هزار میلیارد ریال در سه ماه اول امسال در بورس کالا داد و ستد شده است. ضمن آنکه حجم معاملات محصولات صنعتی و معدنی نیز در این مدت از مرز 2.7 میلیون تن عبور کرده و ارزش معاملات این دسته از کالاها نیز طی این مدت به حدود 49 هزار میلیارد ریال بالغ شده است.
وی در ادامه با اشاره به انعقاد بیش از 465 هزار قرارداد آتی سکه طلا و زیره سبز در بورس کالا طی این مدت گفت: ارزش معاملات قراردادهای آتی سکه طلا و زیره سبز در طول سه ماه نخست سال بیش از 52 هزار میلیارد ریال رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از رشد 32 درصدی حجم و 8 درصدی ارزش معاملات برخوردار شده است.

بر پایه این گزارش؛ در طول سه ماه نخست سالجاری، حجم معاملات در بازارهای فیزیکی و مشتقه بورس کالای ایران به حدود 5 میلیون و 297 هزار تن و ارزش معاملات به بیش از 151 هزار میلیارد ریال بالغ شده است.

 

 

 

 

تسنیم

(چهارشنبه ۴ تیر ۱۳۹۳) ۱۵:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها