یکشنبه / ۱ تیر ۱۳۹۳ / ۰۹:۲۲
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۴۸۹۸۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

عرضه دولتی 15 هزار تن خرما در ماه رمضان

معاون سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: برای تامین و تنظیم بازار خرما در ماه رمضان 15 هزار تن خرما خریده‌ایم که از طریق اتحادیه‌های این سازمان در 16 غرفه سازمان میادین تره‌بار استان تهران در این ماه عرضه می‌شود.

حسین مهدی‌دوست  با اعلام مطلب بالا اظهار کرد: سازمان تعاون روستایی برای ورود به بازار خرما و کنترل آن به نفع مصرف‌کنندگان حدود 15 هزار تن از خرمای انبار شده در استان بوشهر را خریداری کرده تا بتواند آن را پس از بسته بندی و فرآوری به بازار عرضه کند.

وی افزود: قیمت خرید توافقی خرما از استان بوشهر توسط اتحادیه مرکزی تعاونی‌های روستایی کشاورزی کیلویی حدود هزار تومان بوده که حدود 850 تومان نیز هزینه فرآوری و بسته‌بندی دارد.

معاون بازرگانی سازمان تعاون روستایی ادامه داد: هماهنگی‌های لازم انجام شده تا در صورت نیاز ماه رمضان بتوانیم خرید توافقی خرما از استان‌های خوزستان، فارس و سیستان و بلوچستان را انجام دهیم.

مهدی دوست گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته سازمان تعاون روستایی ضمن اقدام به تامین خرمای مورد نیاز مصرف‌کنندگان با هدف تنظیم بازار حدود 16 غرفه از سازمان میادین تره‌بار استان تهران برای اجرای طرح ضیافت ویژه عرضه خرما در اختیار گرفته است.

وی اظهار کرد: سازمان تعاون روستایی از طریق اتحادیه تعاونی‌های کشاورزی روستایی استان‌های خود این طرح را دیگر استان‌های کشور اجرا می‌کند تا از سودجویی عده‌ای در بازار خرما جلوگیری و قیمت این محصول در ماه رمضان کنترل شود.

به گزارش ایسنا، پیش از این علی اصغر موسوی - دبیر کل انجمن خرما - گفته بود برخی سودجویان خرمایی را که در فصل برداشت سال گذشته حدود 2500 تا 3500 تومان از نخل دار خریداری کرده بودند در بازار عمده فروشی خیابان خیام کیلویی 9000 تا 10 هزار تومان می‌فروشند و وزارت جهاد کشاورزی باید به بازار خرما در آستانه ماه رمضان ورود پیدا کند.

 

 

 

 

 

 ایسنا

(یکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۳) ۰۹:۲۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها