شنبه / ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۰:۳۱
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۴۸۹۶۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی
دبیر سندیکای صنایع کنسرو

کاهش 10 درصدی قیمت کنسرو تن ماهی و رب گوجه فرنگی

دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران از کاهش تا 10 درصدی قیمت کنسرو تن ماهی و رب گوجه فرنگی خبر داد.

محمد میررضوی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از واحدهای بزرگ و صاحب برند کنسرو تن ماهی و رب گوجه فرنگی به صورت داوطلبانه قیمت محصول تولیدی خود را تا حدود 10 درصد پایین آورده‌اند، گفت: براین اساس قیمت کنسرو تن ماهی از قیمت 5650 تومان به حدود 5250 تومان رسیده است.

او با اشاره به اینکه قیمت رب گوجه فرنگی هم امسال به دلیل فراوانی تولید گوجه در کشور باید 10 تا 12 درصد افزایش قیمت می‌داشت که این افزایش قیمت اعمال نشده است، اظهار کرد: در حال حاضر قیمت رب گوجه فرنگی در بازار رقابتی است و قیمت این محصول حدود 4800 تومان در بازار است.

وی با بیان اینکه قیمت بسیاری از اقلام صنایع غذایی در چند هفته اخیر افزایش یافته اما قیمت کنسرو تن ماهی و رب گوجه فرنگی افزایشی نداشته است، افزود: ما حتی مصوبه افزایش قیمت را هم گرفتیم اما واحدها ترجیح دادند به دلیل وضعیت موجود در بازار و کاهش قدرت خرید مردم قیمت‌های خود را افزایش ندهند و یا حتی کاهش هم بدهند.

دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران با اشاره به اینکه وضعیت تامین ماهی موردنیاز واحدهای تولید کنسرو تن ماهی نسبت به سال قبل بهتر شده است، گفت: در حال حاضر به واردات ماهی ارز مبادله‌ای اختصاص داده می‌شود که همین شده هزینه تامین ماهی موردنیاز واحدهای کنسروی نسبت به سال قبل کاهش پیدا کند.

میررضوی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا ناامنی ایجاد شده در عراق باعث ایجاد اختلال در بازار صادرات رب گوجه فرنگی ایران نشده است؟ گفت: به دلیل همین ناامنی مرزها بسته شده و قاعدتا این وضعیت روی صادرات رب گوجه فرنگی و سایر اقلام صادراتی ایران نیز تاثیر منفی گذاشته است. البته با توجه به اینکه تاریخ مصرف رب معمولا حدود دو سال است مشکلی از بابت فاسد شدن محصول صادراتی نداریم.

 

 

 

 

 

 

ایسنا

(شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۳) ۱۰:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها