جمعه / ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ / ۲۰:۲۳
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۴۸۹۳۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

وزارت کشاورزی جلوی سودجویان بازار خرما را بگیرد

دبیر کل انجمن خرما از افزایش 2 تا 3 برابری قیمت خرما در بازار عمده فروشی در آستانه ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: انتظار می‌رود وزارت کشاورزی با توجه به در اختیار گرفتن وظایف بازرگانی بخش کشاورزی جلوی سودجویان بازار خرما را بگیرد.

علی‌اصغر موسوی اظهار کرد: قیمت خرما در حال حاضر حدود سه برابر قیمتی است که این محصول در ابتدای فصل برداشت از باغداران خریداری شده است به گونه‌ای که نخل دار خرمای خود را در ابتدای فصل برداشت سال گذشته کیلویی 2500 تا 3500 تومان فروخته است در حالی که این محصول کیلویی 10 هزار تومان در بازار عمده فروشی عرضه می‌شود.

وی با بیان این‌که وزارت کشاورزی با ابلاغ و اجرای قانون انتزاع از ابتدای امسال وظایف بازرگانی بخش کشاورزی را نیز در اختیار گرفته است گفت:‌ انتظار می رود وزارت جهاد کشاورزی سیاست‌های تنظیم بازاری را که برای محصولات اساسی مانند مرغ، گوشت و غیره در نظر گرفته است برای بازار خرما نیز در نظر بگیرد تا در ماه رمضان شاهد افزایش غیرمنطقی قیمت این محصول نباشیم.

دبیر کل انجمن خرما ادامه داد: وزارت کشاورزی باید تا چندین سال آینده که مشکل تفاوت فصل برداشت خرما با ماه رمضان وجود دارد به بازار خرما ورود پیدا کرده و با خرید و ذخیره سازی این محصول پیش از فرا رسیدن ماه رمضان جلوی سودجویان را بگیرد چرا که ناعادلانه است که حدود 30 نفر از فروش خرما سود ببرند و مابقی جمعیت 75 میلیون نفری کشور از این وضعیت متضرر شوند.

موسوی تاکید کرد:‌ وزارت جهاد کشاورزی هم اکنون که در آستانه ماه رمضان قرار داریم باید برای کنترل بازار خرما به سردخانه‌ها و بازار عمده فروشی خیابان خیام مراجعه کند و اجازه افزایش سه برابری قیمت خرما را در این بازار ندهد چرا که عمده فروشان و انبارداران حق دارند براساس قانون درصد مشخصی از نگهداری و فروش محصولشان سود ببرند و وزارت کشاورزی با ورود و اعمال حاکمیت بر بازار عمده فروشی می‌تواند قیمت این محصول را در ماه رمضان کنترل کند.

وی پیشنهاد کرد: اگر وزارت کشاورزی بخواهد در سال‌های آینده از وقوع چنین مسائل و مشکلاتی در بازار خرما جلوگیری کند انجمن خرما آمادگی هر گونه همکاری و کمک به وزارت جهاد کشاورزی را دارد تا این وزارتخانه درانجام وظیفه تنظیم بازاری خود موفق شود.

 

 

 

 

ایسنا

(جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۳) ۲۰:۲۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها