سه شنبه / ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۱:۵۷
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۴۸۸۵۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات
رییس انجمن پسته تصریح کرد

توان صادرات پسته ایران، قریب سه میلیارد دلار است

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور و رییس انجمن پسته ایران توان صادرات پسته از ایران را قریب سه میلیارد دلار دانست.

ˈمحسن جلالپورˈ عصر دوشنبه در حاشیه افتتاح شعبه انجمن پسته استان سمنان به مرکزیت دامغان گفت: این در حالی است که هم اکنون سالانه بین یک تا یک میلیون و 500 هزار دلار صادرات پسته انجام می شود.

وی با بیان اینکه پسته ایران اشتغال 100 هزار نفری را در کشور به همراه دارد گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی و کاهش منابع آبی، بایستی توجه ویژه ای به محصول پسته ایران صورت گیرد.

جلالپور به ایجاد شعب انجمن پسته در استان های مختلف اشاره کرد و گفت: سمنان پس از خراسان رضوی دومین استان کشور است که در آن، شعبه این انجمن ایجاد می شود.

وی گفت: انجمن پسته ایران برای تشکیل انجمن، نیازمند ایجاد شعبه های آن در استان های مختلف است و طرح توسعه این شعبه ها در استان های دیگر در برنامه انجمن قرار دارد.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سمنان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: دامغان از مناطق مستعد پسته در ایران است و محصول تولیدی آن از کیفیت بالایی برخوردار است.

ˈعلی اصغر جمعه ایˈ افزود: در این شهرستان هم اکنون 14 هزار و 200 هزار هکتار باغ پسته وجود دارد که از این مقدار 12 هزار هکتار آن را درختان بارور تشکیل می دهند.

تولید پسته شهرستان دامغان در سال گذشته 35 هزار تن بوده است. 

ایرنا

(سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳) ۱۱:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها