یکشنبه / ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ / ۰۹:۳۸
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۴۸۷۲۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی
توصیه های دامپزشکی به شهروندان

فرآورده خام دامی را از مراکز مورد تائید تهیه کنید

روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در اطلاعیه ای از عموم شهروندان خواست تا برای تهیه گوشت قرمز و دیگر اقلام پروتئینی خام دامی به مراکز معتبر مراجعه کنند.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به استقبال گسترده عمومی از خرید فرآورده های خام دامی پروتئینی بویژه برای استفاده در ایام ماه مبارک رمضان و استفاده هرچه بهتر از این فرآورده ها، توصیه می گردد خرید این نوع از مواد غذایی به صورت تازه صورت گرفته و از خرید انبوه و دپوی آن داخل فریزرهای خانگی که ممکن است به افت کیفیت محصولات منجر گردد پرهیز شود.
در بخش دیگری از این اطلاعیه ذکر شده است: لازم است شهروندان هنگام خرید گوشت قرمز به مهر بهداشتی دامپزشکی و نیز برچسب های روی بسته بندی لاشه های گوشت و مرغ و ماهی که حاوی کد بهداشتی دامپزشکی، تاریخ تولید، انقضا و دمای نگهداری مناسب فرآورده های گوشتی می باشد توجه نمایند.
در ادامه این اطلاعیه به ضرورت سالم بودن روکش نایلونی یا سلفون بکار رفته برای بسته بندی های گوشت، مرغ و ماهی و نیز عدم وجود خونابه و برفک در آنها اشاره شده و توصیه به خرید گوشت، متناسب با مصرف وعده های روزانه برای جلوگیری از نگهداری های طولانی مدت فرآوردها در فریزر شده است.
روابط عمومی دامپزشکی استان به مصرف کنندگان یادآوری نموده که اگر قصد دیفراست نمودن یا خروج از انجماد گوشت و مرغ منجمد را دارند بهتر است گوشت منجمد را 24 تا 48 ساعت قبل از فریزر به یخچال انتقال داده تا به تدریج تازگی خود را بدست آورده و سپس برای طبخ استفاده شود.
روابط عمومی دامپزشکی استان اعلام نموده با توجه به اینکه پس از خروج از انجماد فرآورده های خام دامی، بایستی سریعا نسبت به مصرف آنها اقدام نمایند ضروری است از انجماد مجدد فرآورده های مذکور اجتناب گردد.
بنا به اظهار نظر کارشناسان دامپزشکی، گوشت منجمدی که دیفراست و چرخ می گردد به سرعت فاسد و غیرقابل مصرف خواهد شد لذا بایستی بلافاصله استفاده شده و به هیچ عنوان تقسیم بندی و منجمد نگردد.
در این اطلاعیه از  کلیه زائرین و مجاورین  خواست در صورت مشاهده تخلف‌ها در حوزه مرتبط با فرآورده‌های خام دامی مراتب را در مشهد  با شماره تلفن های1512(مرکز پاسخگویی اداره کل دامپزشکی) 7250025-7250035(شبکه دامپزشکی مشهد مقدس)، در شهرستانها با شبکه دامپزشکی شهرستان در میان گذاشته تا برخوردهای قانونی و لازم با متخلفین صورت پذیرد. سامانه پیام کوتاه اداره کل دامپزشکی استان نیز به شماره 300001512 آماده دریافت پیام های مردمی در زمینه های یادشده می باشد.
(یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳) ۰۹:۳۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها