سه شنبه / ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۴:۲۱
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۴۸۵۸۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی
رییس جشنواره تحقیق و توسعه صنایع شیر ایران(پگاه)

صادرات محصولات لبنی به 24 کشور / تولید 250 محصول جدید در صنایع شیر ایران

به گزارش فودنا ، محمد امین حنیف پور رییس جشنواره r&d صنایع شیر ایران گفت : صادرات انواع محصولات لبنی در سال گذشته به 24 کشور جهان صورت گرفته است که نشان از رشد صادرات این شرکت دارد.

محمد امین حنیف پور رییس جشنواره تحقیق و توسعه صنایع شیر ایران(پگاه) درآیین افتتاحیه این جشنواره اظهار داشت: شرکت صنایع شیر ایران در راستای تولید محصولات جدید که تمام توان تخصصی کشور و پتانسیل های منطقه‌‌ای را در تدوین و فرمولاسیون و بسته بندی بیش از 250 محصول به کار گرفت به گونه‌ای که تاکنون بیش از 80 محصول این شرکت در بازارهای داخلی و خارجی عرضه شده است. 

حنیف پور با بیان اینکه صادرات تولیدات داخلی به سایر کشورها می تواند بهترین روش اثبات توانمندی ایران باشد، اظهارداشت: صنعت شیر کشور به دلیل حساسیت بیش از حد آن در بخش فناوری متکی به واردات دستگاه ها و قطعات یدکی از کشورهای اروپایی است.


وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر بیگانگان برای ایجاد اختلال در امور اقتصادی کشور تحریم های یک طرفه ای را  تحمیل کردند؛ به همین جهت تامین قطعات مورد نیاز بسیار سخت و پرهزینه بود.

مدیرعامل شرکت پگاه فارس افزود: راهبرد این شرکت در سال گذشت تشکیل کمیته خودکفایی فنی بود که در پیگیری آن عزم و اراده متخصصین شرکت با استفاده از توان تولید داخل امکان تولید و استفاده بیش از 1300 قطعه فنی را فراهم کرد.

حنیف پور با تاکید بر این که، افزایش اشتغالزایی نیز از مزیت های دیگر صادرات محصولات لبنی به شمار می رود ادامه داد: کشور از سال 79 صادرات فرآورده های شیری را آغاز کرده و روند رو به رشد صادرات فرآورده های شیری در طی سال های تحریم قدرت این صنعت در بازارهای صادراتی را اثبات می کند. 

لبنیات- پگاه


وی با اشاره به این که در اوج تحریم اقدامات متخصصان این شرکت موجب تدوین فرمولاسیون، طراحی و بسته بندی بیش از 250 نوع محصول شد، افزود: شعار عملیاتی هر 30 روز یک محصول جدید سرلوحه کار شرکت قرار دارد و تا کنون هم بیش از 80 نوع از این محصولات جدید به بازار داخل وی صادراتی عرضه شده است.

حنیف پور به جلوگیری از خروج ارز در جریان تامین قطعات مورد نیاز اشاره کرد و گفت: با تکمیل این روند، سالانه معادل 150 میلیارد ریال صرفه جویی ارزی می شود که تا کنون 35 درصد آن محقق شده است.

حنیف‌پور ادامه داد: این شرکت توانست با نوآوری‌های خود سالانه 150 میلیارد ریال صرفه‌جویی ارزی برای خود به ارمغان بیاورد به گونه‌ای ضمن رسیدن به خودکفایی در تولید و صادرات انواع محصولات شیر و لبنیات خود را 40 درصد نسبت به سال 91 افزایش دهد.


وی با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به 60 واحد تولید قطعه در کشور با صنایع شیر ایران همکاری دارند، اظهارداشت: ارتقای دانش فنی در داخل کشور با استفاده از روش مهندسی معکوس که موجب بومی سازی این دانش شده، در آینده امکان ساخت خطوط کامل در کشور را فراهم می آورد.


 جشنواره تحقیق و توسعه صنایع شیر ایران در جشن خودکفایی تولید محصولات و فرآورده های لبنی و رونمایی از 250 محصول جدید با حضور حسن رکنی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد

کشاورزی، معاون تحقیق و توسعه وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر مسوولان اتای امروز در شهر شیراز آغاز به کار کرد و این جشنواره تا فردا ادامه خواهد داشت. جشنواره R&D


(سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۳) ۱۴:۲۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها