شنبه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ / ۲۳:۳۷
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۴۸۲۲۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

نمایشگاه بین‌المللی اگروفود به جمع اَبَرنمایشگاه‌های ایران پیوست

برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی اگروفود در وسعتی برابر با کل مساحت محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران که موجب پیوستن این نمایشگاه به جمع ابر نمایشگاه‌های کشور شده است.

برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی اگروفود در وسعتی برابر با کل مساحت محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران که موجب پیوستن این نمایشگاه به جمع ابر نمایشگاه‌های کشور شده است، اگر چه معلول عوامل‌متعددی است که در سرمقاله همین شماره به آن پرداخته‌ایم اما بی گمان بر همگان آشکار است که نقش شرکت پالارسامانه برگزارکننده این نمایشگاه بسیار پررنگ و در این میان نقش لادن ملکی مدیر اجرایی خستگی‌ناپذیر پالار سامانه نقشی یگانه است و اثبات می‌کند لقب «بانوی نمایشگاه‌های ایران» که سال گذشته نشریه اقتصاد و نمایشگاه در توصیف این بانوی کاردان ایرانی آورده بود، کاملا برازنده او است. برای آگاه کردن مخاطبان نشریه از ابعاد کار مهم لادن ملکی و همکارانش در نمایشگاه آگروفود 2014 گفت و گویی با او ترتیب داده‌ایم که می‌خوانید.

 نمایشگاه در چه وسعتی برگزار می‌شود؟

لادن ملکی:  نمایشگاه امسال در سالن‌های 38، 38A، 35، 40، 40A، 41، 41B، خلیج‌فارس 44، 31A، 31B، 6، 7،8-9، 10-11،13-12، 27، سری 25 و فضای بازسالن‌های یاد شده در سه بخش تخصصی ایران فود، ایران فودتک، ایران آگرو برگزار می شود.

 نحوه تفکیک سالن‌ها به چه صورت است؟

 لادن ملکی:  ما سعی کرده‌ایم نحوه تفکیک به گونه‌ای باشد که بازدیدکنندگان برای بازدید از غرفه‌های مورد نظرشان دچار زحمت نشوند. تفکیک سالن‌ها به این صورت است که ایران فود در سالن‌های 6، 7، 8-9، 10-11،13-12، 27، میلاد همکف (31A)، میلاد طبقه اول (31B)، 35 سری 25 و فضای باز مربوطه برگزار شود. ایران فودتک که شامل ماشین‌آلات، تجهیزات و تکنولوژی صنایع‌غذائی، بسته‌بندی و تجهیزات جانبی- ماشین‌آلات و صنایع مرتبط است در سالن‌های 38، 38A،40 طبقه اول و دوم، 41 طبقه اول و دوم، خلیج‌فارس 44 و فضای باز مربوطه قرار گرفته است و ایران آگرو که شامل ماشین‌آلات و تجهیرات کشاورزی و آبیاری - صنایع کشاورزی- صنایع مرتبط می‌شود در سالن خلیج‌فارس و فضای باز مربوطه واقع شده است.

 در مورد اهداف برگزاری نمایشگاه توضیح بدهید.

لادن ملکی:  ارتقاء دانش، فن‌آوری و تبادل اطلاعات روز در موضوعات و تم‌های نمایشگاه، معرفی توانمندی‌ها و پیشرفت‌های کشورمان در زمینه‌های موضوعی نمایشگاه و ارتقاء سطح مبادلات تجاری کشور در جهت توسعه صادرات غیرنفتی، از اهداف مهم نمایشگاه است و در کنار آن آشنائی شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان از نمایشگاه با آخرین دست‌آوردهای علمی و صنعتی کشورمان و جهان در زمینه‌های موضوعی نمایشگاه، تشویق و ترغیب تولیدکنندگان برای رقابت سالم و هدفمند در عرصه این صنعت و ایجاد فضا جهت ارتباط مستقیم تولیدکنندگان با مصرف‌کنندگان در اهداف تعیین شده برای آن جایگاه مهمی داشته است.

 سابقه نمایشگاه و برگزاری آن توسط شرکت پالار سامانه چگونه است؟

لادن ملکی:  برگزاری بخش داخلی از اولین دوره توسط شرکت پالار سامانه و با همکاری شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ج.ا.ایران و با اخذ مجوز از سازمان توسعه تجارت ایران به صورت سالیانه بوده است. در حال حاضر نمایشگاه 21 دوره از سال 1372 به صورت تخصصی و بین‌المللی برگزار شده است.

 

شرکت‌کنندگان خارجی یا نمایندگان آنان از کشورهای اسپانیا، اتریش، اوکراین، امارات متحده عربی، ایتالیا، آفریقای جنوبی، آلمان، بلژیک، بلیز، پرتغال، تایلند، تایوان، ترکیه، چین، دانمارک، روسیه، سری‌لانکا، سوئیس، فرانسه، فنلاند، کره‌جنوبی، هلند، هند در نمایشگاه مشارکت کرده‌اند، شرکت‌کنندگانی از کشورهای آلمان، ایتالیا، تایلند، ترکیه، چین، فرانسه و هند هم به صورت گروهی در نمایشگاه مشارکت کرده‌اند.

 

 تعداد شرکت کنندگان و فضای تحت پوشش چه میزان است؟

لادن ملکی: 699 شرکت و واحد تولیدی داخلی و 165 شرکت خارجی یا نمایندگی‌های آنان در کل فضای تحت پوشش نمایشگاه که حدود 000/60 مترمربع است حضور دارند. شرکت‌کنندگان خارجی یا نمایندگان آنان از کشورهای اسپانیا، اتریش، اوکراین، امارات متحده عربی، ایتالیا، آفریقای جنوبی، آلمان، بلژیک، بلیز، پرتغال، تایلند، تایوان، ترکیه، چین، دانمارک، روسیه، سری‌لانکا، سوئیس، فرانسه، فنلاند، کره‌جنوبی، هلند، هند در نمایشگاه مشارکت کرده‌اند، شرکت‌کنندگانی از کشورهای آلمان، ایتالیا، تایلند، ترکیه، چین، فرانسه و هند هم به صورت گروهی در نمایشگاه مشارکت کرده‌اند.

 

 موضوعات و گروه‌های کالائی نمایشگاه چگونه است؟

لادن ملکی:  نمایشگاه امسال در راستای هر چه تخصصی‌تر شدن فضای برگزاری و بهـره‌گیری و استفاده هرچه بیشتر مشارکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان، در سه بخش تخصصی «ایران فود»، «ایران فودتک» و «ایران آگرو» برگزار می‌گردد و شرکت‌کنندگان داخلــی و خارجی در این سه بخش آخرین دست‌آوردهای خود را در زمینه فرآورده‌ها و محصولات غذائی، صنایع تبدیلی و صنایع مرتبط، ماشین‌آلات، تجهیزات و تکنولوژی صنایع غذائی، بسته‌بندی و تجهیزات جانبی، ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی و آبیاری، نهاده‌ها و صنایع کشاورزی، و واحدهای تحقیقاتی و پژوهشی، در معرض دید دست‌اندرکاران و علاقمندان گذاشته‌اند.

در ایران آگروفود 2014، 57.65 درصد شرکت‌کنندگان داخلی در بخش فود شامل: فرآورده‌ها و محصولات غذائی، صنایع تبدیلی، صنایع مرتبط، 35.62درصد در بخش فودتک شامل: ماشین‌آلات، تجهیزات و تکنولوژی صنایع غذائی، بسته‌بندی و تجهیزات جانبی- ماشین‌آلات و صنایع مرتبط و 6.72 درصد در بخش آگرو شامل: ماشین‌آلات و تجهیرات کشاورزی و آبیاری- نهاده‌ها وصنایع کشاورزی و صنایع مرتبط فعال هستند.

همزمان با نمایشگاه نشست‌های تخصصی جانبی متنوع در مباحث موضوعی نمایشگاه توسط متخصصان، کارشناسان و دست‌اندر‌کاران صنعت غذا و کشاورزی کشور نیز برگزار خواهد شد.

همزمان با نمایشگاه نشست‌های تخصصی جانبی متنوع در مباحث موضوعی نمایشگاه توسط متخصصان، کارشناسان و دست‌اندر‌کاران صنعت غذا و کشاورزی کشور نیز برگزار خواهد شد.

 

از نکات قابل ذکر این است که در مقایسه با اولین نمایشگاه‌های آگروفود در کشورمان پیشرفت‌های بنیادی در زمینه ماشین آلات، بسته بندی، فرآوری بهینه محصولات کشاورزی و ارتقاء سطح کیفی محصولات غذائی به دست آمده است که بخشی از این پیشرفت‌ها مرهون برگزاری و حضور شرکت‌ها در چنین نمایشگاه‌های تخصصی و تبادل اطلاعات و انتقال تکنولوژی می‌باشد. از سوی دیگر با توجه به پتانسیل بالای کشورمان در زمینه صنعت کشاورزی و به تبع آن صنایع مرتبط و سابقه برگزاری بیست و یک ساله این نمایشگاه، شرکت‌های خارجی یا نمایندگی‌های آنها از کشورهای صنعتی جهان در قالب پاویون‌های گروهی و یا به صورت شرکت‌های مستقل در کنار صاحبان صنایع، تولید‌کنندگان و شرکت‌های مطرح داخلی جهت نمایش دست‌آوردها، تبادل آخرین اطلاعات روز و معرفی تازه‌های بازار در زمینه این صنعت مهم در «نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی، مواد غذائی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته»- ایران آگروفود حضور می‌یابند.

 

 

 

(شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳) ۲۳:۳۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها