دوشنبه / ۵ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۰:۳۰
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۴۸۰۸۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس شیرینی و شکلات

نشان حلال جکیم، بر دو شکلات با محتویات خوکی

وزارت گسترش تجارت اسلامی مالزی، "جکیم" پس از گزارش هایی در مورد وجود دی ان ای گوشت خوکی در دو محصول کمپانی کدبری، نشان حلال این برند را باطل کرد. هرچند به نظر می رسد این اقدام، نتوانسته جو بازار حلال مالزی را آرام کند...

این دو شکلات، یکی شکلات های فندقی و دیگری شکلات های شیری این کمپانی بودند. رئیس جکیم ، آقای عثمان مصطفی گفته است این تصمیم را پس از گزارش وزارت بهداشت  و درمان مالزی گرفته است و گفته در این دو محصول نشانه های گوشت خوکی پیدا کرده اند. آقای عثمان اضافه کرده در 20 فوریه آزمایش های دوره ای را بر محصولات این برند انجام داده بودند، اما نشانه ای از وجود محتویات غیر حلال ندیده بودند. 
در سال های اخیر، برچسب  حلال جکیم بسیار خبر ساز بوده و مشخص شده بسیاری از گواهی های این شرکت برای برخی از محصولاتی صادر شده که با مقررات برند حلال همخوانی نداشته اند. هرچند آقای عثمان گفته مشتریان نباید نگران باشند و می توانند به این برند اعتماد کنند. این اتفاق، انتقاد بسیاری از مشتریان محصولات حلال را در این کشور برانگیخته و گفته اند مشخص است که جکیم بازدید و آزمایش های مرتبی از دارندگان لوگوی خود به عمل نمی آورد.
(دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۳) ۱۰:۳۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها