چهارشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۲:۵۲
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۴۷۹۶۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

کشتارگاه خوی به علت آلودگی تعطیل شد

فرماندار شهرستان خوی گفت: به علت آلودگی دستور تعطیلی کشتارگاه مرغ را دادم.

 دکتر سیوانی در دومین شورای اداری شهرستان خوی در سال جاری اظهارکرد: باید نحوه برگزاری شورای اداری شهرستان به صورت تخصصی و عملیاتی باشد تا بتوانیم نتیجه لازم را از این جلسات بگیریم.

وی افزود: در صورتیکه نحوه برگزاری جلسات شورای اداری به صورت گزارشات تشریفاتی باشد اگر 10سال هم این جلسات را برگزار کنیم نتیجه ای نخواهد داشت.

فرماندار خوی پیشنهاد داد دستگاه‌های اجرایی بصورت کمیته های فنی ساماندهی شوند و با رصد شرایط موجود شهرستان نسبت به حل مشکلات اقدام کنند.

وی بابیان اینکه در مدت 44 روز از قبول مسئولیت فرمانداری پیگیری‌ها وجلسات متعددی برای حل مسایل ومشکلات شهرستان برگزار نموده ام تصریح کرد: برای از سرگیری پروازهای فرودگاه خوی با کمک 150 میلیون تومانی شورای شهر و50میلیون تومانی آژانس های هواپیمایی به صورت پروازهای چارتری جلسه ای برگزار شد که حتما باید پروازهای فرودگاه خوی برقرار شوند.

سیوانی ادامه داد: جلسه ای نیز با مسئولان دانشگاه ارومیه در خصوص از سرگیری عملیات احداث داشگاه دولتی خوی داشتیم که به پیشنهاد فرمانداری دستور تشکیل کمیته صیانت از اراضی دانشگا ه صادر شد و متاسفانه در برخی سایت‌ها به نام دیگران مصادره شد که نباید برای رسیدن به منافع شخصی از دستگاه‌های اجرایی سوء استفاده شود.

وی تصریح کرد: کمیته صیانت باید حتماً باید پیگیر اراضی متصرفی دانشگاه باشد تا دانشگا ه خوی راه اندازی شود.

فرماندار خوی هشدار داد:در صورتیکه از زمان تشکیل این کمیته اراضی دیگری توسط افراد متصرف شود باید مسئول دستگاه‌های مربوطه پاسخگو باشند.

وی تصرف اراضی دولتی، منابع طبیعی و باغات و حاشیه نشینی را از معضلات و مشکلات عمده خوی عنوان کرد و گفت: ورودی‌های شهر خوی در حد و شان این کشور نیست وباید ساماندهی شوند.

سیوانی افزود: عملیات ساماندهی سه راهی ایواوغلی از هفته آینده شروع می شود.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد خوی در محاصره حاشیه نشینی است و این مسئله عواقب اجتماعی، فرهنگی وامنیتی برای شهر دارد.

فرماندار خوی از سرقت 15 ترانس برق با قیمت میلیون ها تومان توسط سارقان خبرداد و گفت: هر چند در اسرع وقت ترانس‌های دیگری را تامین کردیم اما قابل قبول نیست که دریک شهر 15 ترانس برق را سرقت کنند وحتی یک سارق هم پیدا نشود که تاکنون نیروی انتظامی گزارشی در خصوص سارقان به ما نداده است.

وی با اشاره به دستورش برای تعطیلی کشتارگاه مرغ خوی اظهار کرد: بعد از گزارش دامپزشکی خوی مشخص شد که مرغ‌هایی که به بازار می آورند شدیداً آلوده‌اند بنابراین دستور تعطیلی این کشتارگاه را دادم و تا وضعیت بهداشتی‌اش حل نشود هیچ فعالیتی در آن انجام صورت نخواهد گرفت.

سیوانی با اشاره به ظرفیت بالای مرز رازی در بخش‌های گردشگری و اقتصادی گفت: چندین بار برای بازدید مرز رازی کاپی کوی رفته‌ام و می‌طلبد با رفع مشکلات زیرساختي و تکمیل جاده بتوانیم از این ظرفیت مهم استفاده لازم را ببریم.

فرماندار خوی ادامه داد: این شهر به عنوان دشت ممنوعه اعلام شده است و باید مسئولان جهاد کشاورزی وضعیت خودشان را گزارش کنند تا اقدامات جدی و عملیاتی در این خصوص گرفته شود.

وی از رسانه‌ها و صاحبان تریبون در خواست کرد برای کاستن از بار فشار مالی دولت، فرهنگ سازی کنند تا کشاورزان نسبت به بیمه محصولات شان اقدام کنند.

سیوانی با بیان اینکه دستگاه‌های متولی فرهنگی شهرستان اقدامات و کارهای بنیادی نمی کنند تصریح کرد: نباید این دستگاه‌ها دچار روزمرگی شوند.

وی بحث سرمایه گذاری را از مسایل مهم شهرستان عنوان کرد و گفت: با همکاری و همدلی درصدد جذب سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در سطح شهرستانیم.

حجت السلام شکوری امام جمعه خوی نیز با اشاره به اینکه باید خوشحال باشیم در عصر حاکمیت اسلامی زندگی می کنیم اظهار کرد: از مسئولان تقاضا دارم برای استفاده از وقت برای خدمتگزاری به مردم، معارفه‌ها یا درون سازمانی باشد و یا بعداز ظهرها انجام شود.

وی تصریح کرد: مجری گری یک تخصص است و نباید فردی را که تخصص ندارد برای اجرای برنامه بکارگیری کرد.

وی جایگاه امامت جمعه را بالاترین مقام معنوی شهرعنوان کرد و گفت: باید جایگاه‌ها را در جامعه حفظ کنیم هر چند با خود فرد مشکل داشته باشیم.

قبل از سخنان فرماندار و امام جمعه، رییس شورای شهر، مدیر آموزش پرورش و رییس اداره کار و رفاه و تعاون خوی به تشریح عملکرد دستگاه‌هایشان پرداختند.
(چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۱۲:۵۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها