چهارشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۲:۳۲
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۴۷۹۵۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

مجوز احداث نانوایی در زنجان فقط به نان سنگک داده می‌شود

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان گفت: با توجه به ارزش غذایی نان سنگک به جهت دارا بودن مواد مغذی و سبوس بالا، مردم استان باید نان سنگک را در سبد غذایی خانوار خود قرار دهند.

 به نقل از روابط‌عمومی شرکت غله استان، "رسول منصوری" با بیان این مطلب، افزود: مصرف نان لواش سفید به جای نان سنگک سبوس‌دار مانند مصرف برنج ویتنامی به جای برنج ایرانی است.

وی اظهارکرد: آرد نان سنگک تنها 7 درصد سبوس‌ گیری می‌شود و میزان سبوس‌ گیری در نان لواش به 15 درصد می‌رسد، این بدین معنی است که نان سنگک دارای سبوس بیشتری است.

این مسوول با اشاره به اینکه شرکت غله و خدمات بازرگانی استان، حمایت جدی از واحدهای نانوایی سنگک خواهد داشت، افزود: متاسفانه از 1414 واحد نانوایی موجود در استان، تنها 80 واحد نان سنگک تولید می‌کنند که حدود 6 درصد از کل نانوایی‌ها را شامل می‌شود و از این پس فقط مجوز احداث نانوایی برای تولید نان سنگک صادر خواهد شد.

منصوری اضافه کرد: هدف‌گذاری این شرکت برای افزایش واحدهای تولید نان سنگک خواهد بود، چرا که مصرف نان لواش سفید رنگ که پایین‌ترین مواد مفید و سبوس را برای بدن دارد، به جای نان سنگک سبوس‌دار به مانند مصرف برنج ویتنامی به جای برنج ایرانی است.

ایسنا

(چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۱۲:۳۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها