چهارشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۲:۰۶
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۴۷۹۵۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

تولید 462 هزار تن انواع محصولات دامی در استان مرکزی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: در سال گذشته در حدود 462 هزار تن انواع محصولات دامی در استان تولید شده است و طبق برنامه پنجم توسعه این میزان باید به بیش از 500 هزار تن در پایان برنامه برسد.

علی ابراهیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، اظهار کرد: استان مرکزی یکی از استان‌های با پتانسیل بالا در تولید محصولات کشاورزی و به ویژه محصولات دام و طیور و آبزیان در کشور است.

وی افزود: با توجه به جمعیت دو درصدی استان نسبت به کشور تقریبا سه درصد کل تولیدات دام و طیور و حدود نیم درصد از آبزیان کشور در استان مرکزی تولید می‌شود.

ابراهیمی ادامه داد: محصولات دام و طیور و آبزیان استان، ظرفیت تغذیه بیش از سه میلیون نفر یعنی حدود دو برابر جمعیت کنونی استان را دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان داشت: اقلیم‌های آب و هوایی مناسب، منابع ژنتیکی متنوع دامی و آبزیان، منابع پایه تولید مناسب، ظرفیت‌های صادراتی و دانش فنی و تحقیقات و نیز موقعیت جغرافیایی استان در این بخش سبب شده است صنعت دام و طیور استان بتواند علاوه بر اینکه نیازهای غذایی استان را تأمین کند، در تولید محصولات دام و طیور و آبزیان جایگاه‌های نسبتا مناسبی را در کشور به استان اختصاص دهد.

وی گفت: با توجه به اقلیم استان امکان تولید و فعالیت در زمینه کلیه بخش‌های مرتبط با حوزه دام و طیور در استان وجود دارد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: همچنین موقعیت جغرافیایی استان و واقع شدن در کریدور شمال، جنوب و شرق و غرب امکان دسترسی به کلیه بازارهای کشور را فراهم کرده است.
(چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۱۲:۰۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها