یکشنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۶:۰۴
سرویس : اخبار شرکتهای غذایی بورس
کد خبر : ۴۷۸۴۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اخبار شرکتهای غذایی بورس

مشکلات بخش کشاورزی با سازوکار بورس کالا پایان می‌یابد

استان خراسان رضوی علاوه بر دارا بودن رتبه اول تولید زعفران در دنیا، دارای 17 محصول برتر کشور است که از بورس کالا می خواهیم با سازوکار شفاف و قانونمندش به مشکلات بازار این محصولات پایان دهد.

 به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، غلامحسین ساربان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی به عنوان یکی از سخنرانان مراسم راه اندازی معاملات آتی زیره سبز در مشهد با بیان مطلب فوق گفت: یکی از اصلی ترین مشکلات فعلی کشاورزان در کشور، نبود شفافیت در معاملات و آمارهای دقیق است به طوریکه در کمال تعجب برای تولید و یا فروش و صادرات یک محصول ارقام مختلفی جود دارد.

غلامحسین ساربان افزود: به این ترتیب نبود شفافیت در بخش کشاورزی کشور مشکلی است که به دست بورس کالای ایران و سازوکار شفافش حل می شود.

ساربان تصریح کرد: آغاز معاملات آتی زیره سبز در مشهد را به فال نیک می گیریم و امیدواریم با همفکری مدیران بازار سرمایه و فعالان بخش کشاورزی این استان، سایر محصولات نیز راهی تالار بورس مشهد شود.

به گفته معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی، این استان علاوه بر زیره سبز دارای بهترین زعفران دنیا و 17 محصول برتر کشاورزی کشور است که امیدواریم همه این کالاها به زودی در سیستم شفاف بورس مورد معامله قرار گیرد.

وی افزود: بازار هزار میلیارد تومانی زعفران، دارای دلالان و واسطه هایی است که به نوسان نرخ این محصول دامن می زنند، در این راستا از عرضه زعفران دربورس کالا استقبال می کنیم تا علاوه بر ثبات قیمت این محصول، سود واقعی نصیب کشاورزان شود.




ایسنا

(یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۱۶:۰۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها