شنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۰:۲۵
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۴۷۷۸۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی
مدیر عامل اتحادیه تعاونی فراورده‌های گوشتی

استفاده از گوشت گربه در فرآورده‌های گوشتی کذب است

مدیر عامل اتحادیه تعاونی فراورده‌های گوشتی گفت: هر گونه آلودگی فرآورده‌های گوشتی را تکذیب می‌کنم.

سید محمد موسوی، مدیر عامل اتحادیه تعاونی فراورده‌های گوشتی در پاسخ به این پرسش که آیا نظارت کافی بر تولید محصولاتی نظیر سوسیس و کالباس و همبرگر وجود دارد؟ اظهار داشت: صد در صد همه تولیدات مورد بازرسی قرار می‌گیرند، برخی با انتشار اخبار کذب موجب تشویش و نگرانی مردم شده‌اند و متاسفانه در برخی موارد صدا و سیما نیز بر این موضوعات دامن می‌زند.

وی ادامه داد: هم اکنون ۳۰۰ کارخانه فراورده گوشتی در سطح کشور وجود دارد که همه آن‌ها زیر نظر اداره استاندارد هستند.

فرآورده های گوشتی رباط کریم


موسوی تصریح کرد: برای تولید این محصولات ۳۰ درصد گوشت را از محل واردات تامین می‌کنیم و ۷۰ درصد دیگر از گوشت گاو تولید داخل است.

‌وی افزود: گوشت‌های وارداتی پس از اینکه مراحل متعدد را گذراندند و نظارت‌های لازم بر آن‌ها صورت گرفت وارد بندرعباس می‌شود در یکی از آزمایشگاه‌های معتبر که مورد تأیید اروپاست آزمایش می‌شوندو در صورتی که گوشتی آلوده باشد‌‌ همان جا برگشت داده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در ضمن مواد افزودنی هم در حد استاندارد‌های بین المللی به این محصولات اضافه می‌شود و در آزمایشگاه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند.

موسوی در پاسخ به این پرسش که تخلفات این حوزه بیشتر در چه زمنیه‌ای صورت می‌گیرد؟ گفت: تخلفات بهداشتی اندک است اما تخلفات کیفی بیشتر صورت می‌گیرد به عنوان مثال محصولی که باید ۶۰ درصد گوشت داشته باشد ۵ یا ۶ درصد کمتر گوشت در آن بکار برده می‌شود که با این تخلفات برخورد می‌شود و گزارش آن به قوه قضاییه ارجاع داده می‌شود.

وی در خاتمه گفت: استفاده از گوشت گربه را نیز در فرآورده‌های گوشتی تکذیب می‌کنم زیرا یک گربه تنها نیم کیلو گوشت دارد و اصلا استفاده از آن صرفه اقتصادی ندارد و این موارد تنها برای تشویش اذهان عمومی مطرح می‌شود.





ایلنا

(شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۱۰:۲۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها