یکشنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۰۹:۱۳
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۴۷۶۳۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

اختلالات خواب و عدم تمرکز بر اثر مصرف سوسیس و کالباس

یک کارشناس طب سنتی گفت: گوشت گاو و فرآورده‌های مانند سوسیس و کالباس باعث اختلالات خواب و ضایعات پوستی و عدم تمرکز می‌شود.

سید جواد علوی  اظهار داشت: زرده تخم‌مرغ عسلی به عنوان غذایی کامل برای بچه‌ها بسیار مناسب است و چون هضم کودکان قوی نیست برای آنها بسیار مفید است.
به گفته وی بهترین گوشت برای انسان گوشت بره و بزغاله یک ساله است و گوشت سردست و گردن بهتر از ران است. گوشت شتر حرارت دارد و برای افراد گرم مزاج مناسب نیست و بهتر است کمتر مصرف شود.
این کارشناس طب سنتی ادامه داد: شلغم برای کاهش وزن مفید است زیرا شکم را پر می‌کند و اختلال در اخلاط را ایجاد نمی‌کند همچنین پیاز غذای خوبی است و خاصیت دارویی آن بر غذاییت آن غلبه دارد و نباید زیاد مصرف شود؛ پیاز ضد باکتری و رقیق کننده خون است ولی مصرف زیاد آن موجب کاهش حافظه می‌شود.
علوی عنوان کرد: گوشت گاو و فرآورده‌های آن مانند سوسیس و کالباس باعث اختلالات خواب و ضایعات پوستی و عدم تمرکز می‌شود. همچنین، گوشت قدید به گوشت کهنه، فریز شده و کنسرو اطلاق می‌شود که برای بدن مفید نیست.
وی گفت: مصرف مداوم بادمجان تولید سودا و گرفتگی مجاری می‌شود. همچنین، کلم داروی خوبی برای دردهای مفصلی است، زیرا متعدل و کثیر الغذاست درحالی که کلم معمولی کثیف و متوسط الغذاست.

این کارشناس طب سنتی خاطرنشان کرد: زردک همان هویج ایرانی است با زرد متمایل به نارنجی و داروی خوبی است به خصوص تخم آن، که در بعضی از بیماری‌های زنان مانند خونریزی‌های غیر طبیعی رحم مفید است.




تسنیم

(یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۰۹:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها