شنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۰:۰۹
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۴۷۳۲۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

یونس ژائله، نخستین مهمان جلسات هیئت مدیره کانون صنایع غذایی در سال 93

نخستین جلسه هیئت مدیره کانون انجمنهای صنایع غذایی در سال 1393 یازده اردیبهشت ماه در محل کانون برگزار شد که در این جلسه از مهمان ویژه یعنی یونس ژائله، تولیدکننده و صادرکننده برتر شیرینی و شکلات نیز حضور داشت.

به گزارش روابط عمومی کانون انجمنهای صنایع غذایی، در این جلسه سیدمحمدرضا مرتضوی، رئیس هیئت مدیره کانون انجمنهای صنایع غذایی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه همواره باید بزرگان و افراد شاخص صنعت غذا در جلسات هیئت مدیره کانون انجمنهای صنایع غذایی شرکت کرده و با آنها مشورت شود، افزود: در صورتی که سرمایه در گردش واحدهای صنعت غذا تامین شده و توافق ژنو نیز به نتایج مطلوبی منجر شود می توان انتظار داشت که تحولی بزرگ در صنعت غذای کشور شکل بگیرد.
وی گفت: اگر مشکلی در صنعت غذا یا بین فعالان صنعت غذا وجود دارد باید تلاش کرد تا جای ممکن این مشکل در درون خانواده صنعت غذا حل شود.
کاوه زرگران، دبیرکل کانون انجمنهای صنایع غذایی نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری جلسه کانون انجمنهای صنایع غذایی با مدیرعامل بانک کشاورزی ظرف چند روز آینده گفت: براساس توافقات انجام شده قرار است بانک کشاورزی خدمات ویژه ای را در اختیار برندهای برتر صنعت غذا قرار دهد و به طور کلی قرار است بانک کشاورزی در زمینه اعطای تسهیلات به صنعت غذا فعالتر شود.
وی همچنین از برگزاری جلسه کانون انجمنهای صنایع غذایی با محسن صالحی نیا، معاون امور اقتصادی و صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در ماه جاری خبر داد و افزود: یکی از سیاستهای کانون در سال جدید دعوت از بزرگان صنعت غذا برای شرکت در جلسات هیئت مدیره کانون و دریافت نظرات آنها به منظور پیشبرد اهداف صنعت غذا است.
وی همچنین خبر داد: وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور داده که هیچیک از سازمانهای بازرگانی در سراسر کشور بدون اجازه و امضای مستقیم وی پرونده کارخانه ها را به سازمان تعزیرات ارسال نکنند که این می تواند اتفاق مثبتی برای کارخانه های صنایع غذایی و سایر صنایع محسوب شود.
یونس ژائله، تولیدکننده و صادرکننده برتر شیرینی و شکلات و مدیرعامل شرکت شیرین عسل نیز در این جلسه با اشاره به اینکه باید از هر تریبونی برای تفهیم اهمیت صنعت غذا به مسئولان استفاده کنیم، افزود: فعالان صنعت غذا برای حضور در بازارهای جهانی باید با یکدیگر متحد شوند. من به وزیر صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد کرده ام که ایران با تمام کشورهای آفریقایی توافق نامه تعرفه ترجیحی امضا کند که در صورت انجام این کار صادرات غذایی ایران به این قاره چند برابر خواهد شد.
او با بیان اینکه در حال حاضر صنعت غذای ایران حرفهای زیادی برای گفتن دارد و می تواند بخش مهمی از سهم بازار جهانی را به خود اختصاص دهد، اظهار کرد: در حال حاضر بازار داخلی دچار رکود شده و فرصت مناسبی برای صادرات صنعت غذا به وجود آمده است.
در این جلسه جمشید مغازه ای دبیر انجمن صنایع شیرینی و شکلات، علیرضا مروت پور دبیر انجمن کارفرمایان کارخانجات نان صنعتی ماشینی، ولی الله داودآبادی دبیر انجمن صنایع آبمیوه و کنسانتره، رضا باکری دبیر انجمن تولیدکنندگان فراورده های لبنی و عبادی پور دبیر انجمن خرمای ایران به بیان دیدگاههای خود درباره آخرین وضعیت صنایع غذایی و سایر مسائل مرتبط پرداختند.
(شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۱۰:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها