جمعه / ۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۲:۱۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۴۷۰۳۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

مشکلات مالی کشاورزان را وادار به فروش محصول به واسطه‌‌ها می‌کند

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی گفت: کشاورزان به دلیل کمبود نقدینگی و ناتوانی در گذران امور زندگی و نبود سیستم حمایتی و اعتباری کارساز در اکثر مواقع چاره‌ای جز فروش محصولات تولیدی خود به واسطه‌ها ندارند.

محمدرضا جهانسوز رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور  و در پاسخ به این سؤال که چه راهکاری برای حذف دلال‌‌ها و واسطه‌های میوه که گاهی تا 5 برابر قیمت، محصول کشاورزی را گرانتر از قیمت واقعی به دست مصرف‌کننده می‌رسانند؛ وجود دارد، گفت: باید یک سیستم جمع‌آوری و توزیع مناسب برای محصولات کشاورزی ایجاد شود.

وی افزود: در مناطقی که تولید، انبوه است، ضروری است که سیستم نگهداری و حمل و نقل  مناسب وجود ایجاد شود.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور تصریح کرد: همچنین برای مبارزه با حضور واسطه‌ها و دلال‌ها لازم است که حجم و میزان تولید مشخص باشد.

جهانسوز به یکی از دلایل عمده‌ای که کشاورزان محصولاتشان را به سلف‌فروش‌ها و واسطه‌ها می‌فروشند، اشاره کرد و گفت: کشاورزان به دلیل کمبود نقدینگی و ناتوانی در گذران امور زندگی و نبود سیستم حمایتی و اعتباری کارساز در اکثر مواقع چاره‌ای جز فروش محصولات تولیدی خود به واسطه‌ها ندارند.

وی افزود: به طور کلی حذف 100 درصدی واسطه‌ها قابل اجرا نیست و باید این حقیقت را پذیرفت که دلال‌ها جزئی از بازار کشورمان هستند، ولی می‌توان این مسئله را به طور نسبی کنترل کرد. 

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: استفاده از تکنولوژی IT  و ITC و  ایجاد شبکه‌های مجازی اطلاع‌رسانی برای میزان و قیمت محصولات استفاده شود و در واقع بازارهای عرضه محصولات مجازی برای کشاورزان فعال شود.

همچنین از تکنولوژی IT و ITC برای ایجاد شبکه‌های مجازی اطلاع‌رسانی میزان و قیمت محصولات استفاده شود و در واقع بازارهای عرضه محصولات مجازی را برای کشاورزان فعال کنیم، اگر این اتفاقات بیفتد می‌توانیم کمک کنیم.






فارس

(جمعه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۱۲:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها