پنج شنبه / ۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۰:۵۴
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۴۷۰۳۱
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

آهنگ گرانی "برنج وارداتی" با حضور دلالگری

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: آهنگ گرانی برنج‌های وارداتی حضور برخی دلالگران را در بازار نشان می‌دهد که نیازمند بارزسی و نظارت بیشتر مسئولان است.

هدایت الله میرمراد زهی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا قیمت برنج‌های وارداتی پیش از عید به قیمت عمده فروشی 3300 تا 3400 تومان بوده و در حال حاضر با افزایش قیمت 3700 تا 3800 تومان رسیده است، افزود: برنج‌های وارداتی افزایش قیمت نداشته و هیچ گونه افزایش قیمتی از سوی مقامات رسمی اعلام و در مجلس هم بیان نشده است.

وی تصریح کرد: بنا بر گفته تولیدکنندگان داخلی نیازهای داخلی از طریق تولید برنج در شمال و داخل کشور تامین خواهد شد.

مرادزهی با بیان اینکه بخشی از تولیدکنندگان داخلی از واردات برنج معترض هستند، اظهارداشت: احتمال گرانی برنج‌های وارداتی را می‌تواند در حضور برخی دلالان و واسطه‌گران سودجو دانست.

**کنترل بازار میوه‌های نوبرانه با نظارت و قیمت‌گذاری

نماینده مردم سراوان در خصوص افزایش قیمت میوه‌های نوبرانه به خصوص گوجه سبز افزود: میوه‌های نوبرانه بدلیل افزایش تقاضا و کاهش عرضه با قیمت بیشتری توزیع می‌شود و از مسئولان انتظار می‌رود بازار میوه‌های نوبرانه را به طور جدی کنترل و نظارت کنند.

وی تصریح کرد: میوه‌های نوبرانه و تمامی محصولات کشاورزی باید از سوی مسئولان مربوطه کنترل، بازرسی و قیمت‌گذاری شود و هزینه‌های تمام شده بر تولیدکننده به گونه‌ای نباشد که تولید و یا مصرف متضرر شود.

وی تاکیید کرد: با کنترل دستگاه‌های نظارتی نباید محصول به هر قیمتی از سوی برخی دلالان دورگرد به فروش برسد.

 

 

 

 

 

  باشگاه خبرنگاران 

(پنج شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۱۰:۵۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها