چهارشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۰:۳۲
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۴۶۹۹۷
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس اقتصاد
رئیس پژوهشکده علوم و صنایع غذایی خبر داد:

تشکیل کمیته اقتصاد مقاومتی پژوهش در علوم و صنایع غذایی

به گزارش فودنا، رئیس پژوهشکده علوم و صنایع غذایی از تشکیل کمیته اقتصاد مقاومتی در این پژوهشکده در راستای اجرای کردن منویات مقام معظم رهبری مدظله تعالی خبر داد.

به گزارش فودنا و به نقل از روابط عمومی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی دکتر رسول کدخدایی ضمن اعلام این خبر با اشاره به  ضرورت اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری مدظله تعالی در مورد راهبردهای اقتصاد مقاومتی در تمام ارگان ها اظهار کرد: پژوهشکده علوم و صنایع غذایی که وظیفه اصلی خود را تامین امنیت غذایی می داند  و به منظور اجرایی شدن آنها کمیته راهبردی در این زمینه تشکیل داده است.

وی تصریح کرد: در این راستا احیای پروژه های نیمه صنعتی و نمونه سازی محدود دستاوردهای پژوهشی، ارائه مشاوره رایگان به صنایع، انجام پژوهش های کاربردی و حمایت ویژه از آنها و ارائه دستاوردهای پژوهشکده به شرکت های دانش بنیان در دستورکار پژوهشکده علوم و صنایع غذایی قرار گرفته است.

رئیس پژوهشکده علوم و صنایع غذایی ادامه داد: همچنین پشتیبانی علمی و پژوهشی در تبیین و تدوین استاندارد محصولات غذایی،صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشورهای دیگر  و فراهم کردن زیر ساخت های نرم و سخت افزاری پروژه های نوآورانه در حوزه صنایع غذایی از دیگر راهبردهایی است که برای نهادینه شدن اقتصاد مقاومتی در پژوهشکده در دست اقدام است.

کدخدایی با بیان اینکه محور قرار دادن رشد بهره وری در اقتصاد یکی از موارد مهم در نهادینه شدن اقتصاد مقاومتی است خاطر نشان کرد: تقویت عوامل تولید، توانمندسازی نیروی کار، تقویت رقابت پذیری در اقتصاد، ایجاد بستر رقابت بین مناطق و استان ها و به کارگیری ظرفیت های مناطق جغرافیایی از جمله مواردی است که در رشد بهره وری اقتصادی می تواند بسیار موثر باشد.

وی افزود: همچنین افزایش تولید داخلی نهاده ها با استفاده از نتایج پژوهش های علمی انجام شده، افزایش تولیدات کشاورزی و تامین امنیت غذایی کشور از این روش، شفاف سازی نظام توزیع و قیمت گذاری و روزآمد سازی شیوه های نظارت بر بازار و افزایش پوشش استاندارد برای کلیه محصولات داخلی و ترویج آن از شاخصه های مهم تقویت اقتصاد و کاهش وابستگی به خارج از کشور است.

رئیس پژوهشکده علوم و صنایع غذایی با اشاره به نقش مهم ارگان هایی که فعالیت های پژوهشی می کنند در توسعه کشور دارند بیان کرد: پژوهشکده علوم و صنایع غذایی در این زمینه فعالیت های مناسبی داشته است که استفاده از آنها می تواند در توسعه علوم و صنایع وابسته به غذا می تواند تاثیر زیادی در رشد و توسعه این صنعت داشته باشد.ُ

 

(چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۱۰:۳۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها