چهارشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۰:۲۵
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۴۶۹۹۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

ضرورت اصلاح روند ثبت سفارش

رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه روند ثبت سفارش باید اصلاح شود، گفت: اینکه ما ایستگاه‌های مختلف را بر سر راه فعالان اقتصادی بگذاریم آن هم در شرایط فعلی که به دنبال اجرای قانون فضای کسب و کار هستیم، واقعا درست نیست.

غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران در مورد ضرورت اصلاح روند ثبت سفارش گفت: هر نوع تسهیلی که در کار فعالان اقتصادی انجام شود از آن استقبال می‌کنیم، چرا که در گذشته اقدامات و کارهایی انجام شده که شرایط آن روز این مسئله را می‌طلبیده است.

ضرورت اصلاح روند ثبت سفارش/دولت آمار واردات و صادرات را به شیوه دیگری کنترل کند

وی در پاسخ به اینکه چه اصلاحاتی در ثبت سفارش باید ایجاد شود، گفت: آنقدر در قوانین در هم تنیدگی داریم که تبدیل به مشکل اساسی برای ما شده است و اصلاح در روند ثبت سفارش به توسعه اقتصاد کمک خواهد کرد و دولت می‌تواند آمار واردات و صادرات را به شیوه دیگری داشته باشد. اینکه ما ایستگاه‌های مختلف را بر سر راه فعالان اقتصادی بگذاریم، آن هم در شرایط فعلی که به دنبال اجرای قانون فضای کسب و کار هستیم واقعا درست نیست و کافی است تا اطلاعات لازم را از روند ورود و خروج کالاها داشته باشیم.

قیمت بنزین آزاد باید بیش از اینها گران شود/ هزینه دور زدن فرزندان اشراف با ماشین گرانقیمت در خیابان را مردم نباید بدهند

رئیس اتاق بازرگانی ایرانی در مورد افزایش قیمت بنزین و تاثیر آن بر سایر کالاها گفت: نظر شخصی من این است که قیمت بنزین آزاد باید بسیار بالا برود و برخلاف تصور برخی‌ها این مسئله به قشر ضعیف جامعه کمک می‌کند.

شافعی با تاکید بر اینکه سهمیه بنزین را می‌توان تا حدی بالا برد تا نیاز یک فرد معمولی با نرخ ارزان برآورده شود اضافه کرد: ولی از آن طرف بنزین آزاد باید بیشتر گران شود، تا فردی که 5 خودرو در منزل دارد و فرزندانش برای سرگرمی در خیابان می‌چرخند هزینه‌اش را بدهند چرا که مردم نباید هزینه ترافیک و آلودگی هوا را بپردازند.

وی تاکید کرد: از طرف دیگر می‌توان برای پیشگیری از افزایش قیمت حمل و نقل قیمت گازوئیل که در حمل و نقل اثر دارد را گران نکرد و قیمت نفت را هم که بخشی از جامعه به عنوان سوخت از آن استفاده می‌کنند،ثابت نگه داشت ولی بنزین و گاز را باید گران کرد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران در پاسخ به اینکه آیا دولت آمادگی لازم برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را دارد گفت: فکر می‌کنم در این زمینه آمادگی دارد و پیش‌بینی‌های لازم را کرده و توانایی اجرای آن را هم دارد.





فارس

(چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۱۰:۲۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها