سه شنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۳:۳۷
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۴۶۹۶۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس شیرینی و شکلات

عسل‌های تقلبی مانعی برای تولید عسل‌های خاص

یک کارشناس زنبور عسل گفت: پوشش گیاهی کشور امکان تولید عسل‌های خاص را می‌دهد، اما متاسفانه به دلیل وجود عسل‌های تقلبی و عدم مدیریت در بازار، تاکنون اقدام اساسی در این خصوص انجام نشده است.

محمد آقایی ، با بیان اینکه در تلاش برای ثبت رسمی محصولات فرآوری شده عسل با کاربرد دارویی در اداره بهداشت و استاندارد هستیم، افزود: معرفی محصولات زنبورعسل در سطح استانداردهای بین المللی بسیار اهمیت دارد.

وی ادامه داد: پوشش گیاهی ایران به گونه‌ای است که می‌تواند عسل‌های خاص تولید کند، اما متاسفانه به دلیل وجود عسل‌های تقلبی و هم‌چنین عدم مدیریت در بازار، اقدامات اساسی در خصوص این موضوع تاکنون انجام نشده است.

این کارشناس زنبور عسل که در زمینه کاربرد دارویی محصولات زنبور عسل فعالیت می‌کند، اظهار کرد: برای ساختن این بازار به دنبال زنبورداری ارگانیک رفتیم تا عسل‌هایی تولید کنیم که برای استفاده‌ دارویی موثرتر باشند و بازار آن نیز از بازارهای عسل‌های مشکوک و تقلبی جدا شود.

آقایی در خصوص تاثیر برگزاری نمایشگاه‌هایی مانند گل وگیاه در افزایش سطح آگاهی مردم خاطرنشان کرد: اگر شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه سطح علمی و آموزشی خود را افزایش دهند و تنها برای مقاصد تجاری، در این گونه نمایشگاه‌ها حضور نیابند، می‌توانند بر روی افزایش سطح آگاهی مردم تاثیرگذار باشند، در غیر این صورت اثر معکوس خواهند داشت.





ایسنا

(سه شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۱۳:۳۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها