سه شنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۳:۲۴
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۴۶۹۵۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

استفاده از مواد غذایی سالم نیازمند فرهنگ‌سازی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: برای اینکه مردم از مواد غذایی سالم استفاده کنند، باید فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی لازم انجام شود.

محمد حسینی صبح امروز دوم اردیبهشت جاری در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی خراسان جنوبی گفت: شیر فله‌ای به دلیل عدم نظارت بر نحوه تهیه آن غیر بهداشتی محسوب و استفاده از این نوع شیرها باعث شیوع بسیاری از بیماری‌ها می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه عرضه شیر فله‌ای در سوپر مارکت‌ها باید با نظارت دستگاه‌های اجرایی باشد، گفت: هرگونه تصمیمی که در این راستا گرفته شود باید به خواسته‌های مردم نیز توجه شود.

وی اظهارکرد: تا زمانی که کار فرهنگی انجام نشود هیچ نتیجه‌ای نخواهیم گرفت و برای اثربخشی بیشتری باید مردم را باید نسبت به تمام مسائل آگاهی داشته باشند.

محمد سنجری مدیرکل اداره کار، رفاه و تعاون اجتماعی خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه ارائه شیر فله‌ای در سوپر مارکت‌ها باعث شیوع بیماری‌هایی بین مردم می‌شود، گفت: باید با فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی به مردم مانع از استفاده مردم از این نوع شیرها شد.

سنجری ادامه داد: در حال حاضر در بخش صنعتی کم‌ترین میزان توزیع شیر را بین مردم داریم و مردم بیشتر از شیرهای فله‌ای استفاده می‌کنند.

وی اظهارکرد: برای جلوگیری از عرضه شیر فله‌ای بین سوپرمارکت‌ها و استفاده مردم از این نوع شیرها باید نظارت ویژه‌ای انجام شود.

مدیرکل اداره کار، رفاه و تعاون اجتماعی خراسان جنوبی اظهارکرد: در صورت توزیع شیر فله‌ای بین مردم، باید شیرهایی دارای نام و نشان بین مردم توزیع شود.






ایسنا

(سه شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۱۳:۲۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها