سه شنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۳:۰۳
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۴۶۹۵۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

بازار زعفران جولانگاه دلالان شده است

نماینده مردم تربت حیدریه ،زاوه ومه ولات درمجلس ،گفت: به دلیل ضعف مدیریتی در بخش اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی بازار امروز زعفران به جولانگاه دلالان فرصت‌طلب و سودجویانی تبدیل شده که به راحتی برای سرنوشت این محصول استراتژیک و با ارزش ایرانی تعیین تکلیف می‌کنند.

ابوالقاسم خسروی‌ سهل‌آبادی ، با بیان اینکه قیمت زعفران  در بازار به دلیل جولان دلالان به کیلویی پنج میلیون تومان رسیده است، گفت:به دلیل ضعف مدیریتی در بخش اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی بازار امروز زعفران به جولانگاه دلالان فرصت‌طلب و سودجویانی تبدیل شده که به راحتی برای سرنوشت این محصول استراتژیک و با ارزش ایرانی تعیین تکلیف می‌کنند.

نماینده مردم تربت حیدریه ،زاوه ومه ولات درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد:با وجودی که بارها در مجلس به نابسامانی های  موجود در بازار زعفران اعتراض کرده ام، اما متاسفانه تاکنون به مشکلات تولید کنندگان زعفران رسیدگی نشده است.

خسروی سهل آبادی درباره راهکار حل مشکلات بازار زعفران کشور گفت: بر اساس قانون باید صندوق حمایت از محصولات کشاورزی از طریق وزارت جهاد کشاورزی، محصول زعفران تولیدکنندگان را با نرخ توافقی از تولیدکنندگان خریداری کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تا زمان برداشت محصول زعفران، حدود 6 ماه فرصت وجود دارد بنابراین باید برنامه عملیاتی و جامع برای خریداری محصول زعفران انجام شود.

خسروی سهل آبادی افزود: در شهرستان تربت حیدریه سالانه حدود 75 تن زعفران تولید می شود بنابراین باید وزاتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت تدابیری برای خریداری، بسته بندی، صادرات و همچنین جلوگیری از دلالی و قاچاق زعفران اتخاذ کنند البته نباید فراموش کرد با توصیف و مطرح کردن مشکلات، مسائل حل نخواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، یادآور شد: در روزهای اخیر رواج شایعه سرکشی به حسابهای تولید کنندگان زعفران و محروم شدن کشاورزان زعفران کار از دریافت یارانه نقدی باعث شده  صادرات رسمی زعفران کاهش یابد این در حالی است که قاچاقچیان زعفران برای نیل به اهداف خود شایعه پراکنی کردند.





خانه ملت

(سه شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۱۳:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها