سه شنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۳:۱۱
سرویس : فست فود
کد خبر : ۴۶۹۴۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فست فود

فست فودها تهدید کننده سلامت جوامع هستند

یک متخصص تغذیه، فست فودها را یکی از ریسک فاکتورهای تهدید کننده سلامت جوامع عنوان کرد.

 یک متخصص تغذیه، فست فودها را یکی از ریسک فاکتورهای تهدید کننده سلامت جوامع عنوان کرد.

دکتر یحیی پاسدار تغذیه سالم را یکی از مهمترین عوامل سلامت افراد عنوان و تصریح کرد: تغذیه سالم تغذیه‌ای است که در کنار تامین تمامی نیازهای غذایی بدن عوارضی نیز برای سلامتی انسان در پی نداشته باشد.

به گفته این متخصص تغذیه، مشکلات تغذیه‌ایی به دو صورت کمبود مواد غذایی و اضافه مصرف مواد غذایی وجود دارد که در حال حاضر و در قرن 21 مشکل بیشتر کشورها در بحث تغذیه ناشی از اضافه مصرف مواد غذایی است.

به گفته وی، مصرف بیش از حد مواد غذایی موجب افزایش موارد چاقی، دیابت، کبد چرب و فشار خون در جوامع امروزی شده است.

پاسدار، تغذیه را از سنین جنینی و حتی قبل از آن به لحاظ نوع تغذیه مادر در سلامت افراد موثر دانست و اظهار کرد: بر همین اساس مادران در دوران بارداری و حتی قبل از آن باید به تغذیه خود اهمیت داده و بدانند نوع تغذیه آنها در سلامت فرزندشان نقش اساسی دارد.

وی تاکید کرد: سوء تغذیه و بدغذایی در سنین پایین‌تر زمینه ساز بسیاری بیماری‌ها در سنین بالاتر خواهد شد. 


                                                                      عذاخوردن


پاسدار افزود: همه افراد در هر سنی که هستند باید مراقبت برنامه غذایی خود بوده و شیوه غذایی مناسب با وضعیت بدنی خود در پیش گیرند.

وی تصریح کرد: در تغذیه سالم همه مواد غذایی باید به میزان مورد نیاز بدن مورد استفاده قرار گیرند و از مصرف مواد زیان آوری مانند چیپس و پفک پرهیز شود.

این متخصص تغذیه فست فودها را یکی از ریسک فاکتورهای تهدید کننده سلامتی جوامع عنوان و تصریح کرد: متاسفانه این معضل از کشورهای غربی و پیشرفته به کشورهای در حال توسعه رسیده و این در حالیست که کشورهای غربی در حال حاضر برنامه‌هایی برای محدود کردن مصرف این گونه مواد غذایی دارند.

پاسدار مشکل اصلی در مصرف فست فودها را وجود چربی بالا در آنها و نیز میزان کالری بالای آنها عنوان کرد و افزود: به عنوان نمونه یک پیتزا می‌تواند کالری مورد نیاز یک روز بدن را تامین کند، در حالی که یک پیتزا به عنوان یک وعده غذایی مصرف می‌شود.

به گفته این متخصص تغذیه مصرف بیش از حد فست فودها زمینه ساز چاقی و اضافه وزن و نیز بیمارهایی مانند دیابت و فشار خون است و به همین علت برای حفظ سلامتی بدن باید مصرف اینگونه مواد در برنامه غذایی افراد تا حد زیادی محدود شود.




 ایسنا

(سه شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۱۳:۱۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها