سه شنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۰۹:۳۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۴۶۹۳۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

اعلام آمادگی 3 کارخانه برای خرید گوجه‎فرنگی جیرفت

سرپرست فرمانداری جیرفت گفت: هم‎اکنون خط تولید دو کارخانه با ظرفیت 500 تن در روز آماده انجام کار است و خط تولید سوم نیز طی 10 تا 15 روز آینده وارد مدار می‎شود.

 احمد امینی‎روش شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست با بازرگانان خارجی در زمینه تولید محصول گوجه‎فرنگی جنوب استان اظهار داشت: عرضه این محصول همچنان ادامه دارد و پیش‎بینی‎های لازم نیز در این مورد صورت گرفته است.

وی ابراز داشت: هم‎اکنون خط تولید دو کارخانه با ظرفیت 500 تن در روز آماده انجام کار است و خط تولید سوم نیز طی 10 تا 15 روز آینده وارد مدار می‎شود.

امینی‎روش تصریح کرد: به کشاورزان اطمینان می‎دهیم به دلیل برنامه‌‎ریزی‎ها و تصمیم‎هایی که اتخاذ شده و همچنین اعلام آمادگی کارخانه‎ها با عرضه گوجه‎فرنگی به بازار و کارخانه‎ هیچ مشکلی در این زمینه در جنوب استان نداریم.

وی افزود: امروز در جلسه‎ای که با بازرگانان کشورهای تاجیکستان و ترکمنستان و بازرگانان داخلی داشتیم با توجه به اعلام آمادگی آنان تلاش می‎کنیم با فراهم کردن بستر لازم روند صادرات محصولات سیب‎زمینی و پیاز به این کشورها همچنان ادامه پیدا کند.

امینی‎روش عنوان کرد: با توجه به اینکه بعضاً مشاهده می‎شود، محصولات کشاورزی و یا بسته‎بندی آن‎ها نامرغوب است، کشاورزان باید در بحث بسته‎بندی و کیفیت محصولات خود اعتماد صادرکنندگان را جلب کنیم.

کشاورزان دست دلالان را از بازار کوتاه کنند

سرپرست فرمانداری جیرفت با تأکید بر اینکه کشاورزان باید دست دلالان را از بازار کوتاه کنند، گفت: با توجه به اینکه در زمینه بازارهای داخلی و صادرات بستر فراهم است، نباید آنان به راحتی محصول خود را به دلالان بفروشند.

امینی‎روش بیان داشت: با توجه به جایگاه خوب منطقه در زمینه تولید خرما در استان و کشور و وجود خرمای فراوان در سردخانه‎ها امروز با حدود 20 نفر از بازرگانان این بخش نیز جلسه‎ای تشکیل شد.

کیفیت بسته‎بندی محصولات کشاورزی افزایش یابد

وی اذعان داشت: در این نشست مشکلات و تنگناهایی که در این زمینه وجود داشت، مورد بررسی قرار گرفت و به‎گونه‎ای برنامه‎ریزی شد که کار صادرات خرما به کشورهای همسایه روان‎تر از گذشته صورت بگیرد.

امینی‎روش با اطمینان خاطر از صادرات خرمای موجود سردخانه‎ها خاطرنشان کرد: همچنین باید تولیدکنندگان خرما از بسته‎بندی باکیفیت استفاده کنند تا در بارگیری‎های متعدد محصول آسیب نبیند و تحمل جابه‎جایی را داشته باشد.





فارس

(سه شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۰۹:۳۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها