سه شنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۰۹:۲۴
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۴۶۹۲۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی
رجایی

دستیابی به اقتصاد شکوفا مستلزم تغییر فرهنگ مصرف در کشور است

رجایی خواستار نگاه منعطف همراه با مدیریت جهادی در امور کشور شد.

عباس رجایی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس، با تأکید بر دو الزام برای تحقق شعار امسال گفت: همه مردم باید در صحنه حضور داشته باشند و با عزم ملی در جهت رشد اقتصادی کشور و فرهنگ سازی پای کار بایستند.

وی عنوان کرد: حضور مردم مستلزم آماده شدن شرایطی است. دولت، مجلس و قوه قضاییه باید ورود پیدا کنند و شرایط را برای تحقق این شعار و حضور مردم مهیا کنند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به سیستم اداری فاقد انعطاف در کشور، گفت: نگاه ما به همه مسائل نباید نگاه اداری باشد. لازم است در امور با مدیریت جهادی و حرکت شتابان رو به رشد، منعطف عمل کنیم.

وی نیاز امروز کشور در هر موضوع را فرهنگ‌سازی عنوان کرد و افزود: مردم در کوچکترین مسائل نیز اسراف‌کار هستند. امروز در مصرف مواد غذایی مصرف‌گرا شده‌ایم که لازم است این الگوی مصرف تغییر کند تا بتوانیم به مرز خودکفایی برسیم.

رجایی اضافه کرد: علاوه بر مصرف مواد غذایی در مصرف آب، برق، گاز و حامل‌های انرژی شدت مصرف بالاست. این امر آینده را با چالش مواجه می‌کند و این تغییر الگو راهی جز فرهنگ‌سازی ندارد.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی را می‌توان مبتنی بر سلسله مباحث دینی انجام داد، گفت: فرهنگ و اقتصاد در کشور باید همزمان رشد کنند تا زمانی که فرهنگ مصرف در کشور تغییر نکند به اقتصاد شکوفا دست نخواهیم یافت.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان هدف غایی شعار امسال را رسیدن به عدالت اجتماعی دانست و یادآور شد: کشور در بحث اقتصاد پیشرفت داشته است اما، در موضوع عدالت اجتماعی پیشرفتی نداشته‌ایم. در الگوهای اقتصادی غربی و در معادلات تجاری و اقتصادی حداکثر سود مطرح است اما در فرهنگ ایرانی‌اسلامی ما توسعه اقتصادی مبتنی بر عدالت اجتماعی مدنظر است که قطعاً این نگاه مبانی اصلی فرهنگی را منعکس می‌کند.





ایسنا

(سه شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۰۹:۲۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها