دوشنبه / ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۳:۵۴
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۴۶۹۲۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

صادرات 40 هزار تنی گوشت مرغ در سال جاری

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال 40 هزار تن گوشت مرغ صادر شد و هم‌اکنون 70 هزار تن گوشت مرغ در شرکت پشتیبانی دام ذخیره شده است.

 حسن رکنی در مراسم افتتاحیه مرکز توسعه‌ نوغانداری کشور که در رشت برگزار شد، گفت: امپراطوری جهاد کشاورزی در گیلان گسترده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 80 درصد کشورهای دنیا در استرس کم آبی هستند، اضافه کرد: امروز باخبر شدم که شخم زمستانه در 80 درصد از شالیزارهای گیلان انجام شده و این امر بدون آبیاری اولیه و با استفاده از آبهای موجود در مزارع انجام شده و این موفقیت بسیار قابل تقدیر است.

رکنی ادامه داد: میانگین بارندگی در کشور ما 250 میلیمتر است و این میانگین تقریبا یک سوم متوسط بارندگی دنیا است و بدتر این است که تبخیر آب در ایران سه برابر میانگین تبخیر آب در دنیاست و به این ترتیب استفاده بهینه از منابع تکلیفی بر همه لازم است.

معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در دنیا از جمله در اتحادیه اروپا در حمایت از کشاورزی کشورها حمایت های بسیار خوبی صورت می گیرد، افزود: به طور مثال اتحادیه اورپا در حمایت از بخش کشاورزی امسال 40 میلیارد دلار اعتبار اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: در جهت تحقق اهداف مقاومتی در کشور ما نیز باید برای محصولات استراتژیک برنامه ریزی شود و باید به فکر برداشتن گام های بلند در جهت حمایت از کشاورزی کشور باشیم.

رکنی با بیان اینکه کشورمان در بخش محصولات پروتئینی حرف‌های خوبی در دنیا برای گفتن دارد، گفت: هم اکنون دو میلیون تن مرغ در کشور تولید می شود و امسال توانستیم 40 هزار تن مرغ به کشورهای همسایه از جمله عراق صادر کنیم.

وی با اشاره به اینکه امسال واردات مرغ انجام نشد و برای اختصاص مرغ به سبد کالا 60 هزار تن از ذخائر استفاده شد، اظهار کرد: هم اکنون 70 هزار تن مرغ در شرکت پشتیبانی دام و طیور کشور وجود دارد.

وی افزود: امسال از واردات میوه هم خبری نبود و خوشبختانه در ایام عید نیز با هیچ مشکلی مواجه نبودیم و این امر نشان می دهد که نباید منابع کشور برای چیزهایی صرف شود که اصلا توجه به آن ضروری نیست.

رکنی گفت: طبق نظرات کارشناسانه که از سوی متخصصان فرانسوی در ایران صورت گرفت، مزیت کشاورزی ایران در تولید میوه است و اگر همه ما باهم متحد شویم می توانیم از کشورهای قوی در صادرات میوه باشیم.




ایسنا

(دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۱۳:۵۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها