دوشنبه / ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۱:۰۰
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۴۶۹۰۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

تسهیل در صادرات پسته‌ی دامغان با راه‌اندازی ترمینال پسته

رئیس صندوق حمایت توسعه‌ی کشاورزی دامغان و عضو کمیسیون کشاورزی اتاق استان سمنان با اشاره به کمبود منابع آبی در استان گفت: با توجه به منابع محدود آبی در این استان کشت و توسعه‌ی محصولات استراتژیک نسبت به دیگر محصولات ارجحیت دارد.

«مرتضی نادعلیزاده» افزود: از مهم‌ترین مشکلاتی که کشاورزان و باغداران پسته با آن مواجه هستند بحث کمبود آب در استان است از این‌رو باید با مصرف بهینه و مدیریت صحیح، کمبود آب را جبران کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان در خصوص تولید محصولات متنوع کشاورزی و باغی در استان خاطرنشان کرد: باید تولید محصول و توسعه‌ی سطح زیرکشت به سمت محصولات استراتژیکی نظیر توسعه‌ی باغ‌های انار، پسته، زردآلو و میوه‌جات حرکت کند.

عضو هیئت مدیره‌ی انجمن پسته‌ی ایران شاخه‌ی استان سمنان تصریح کرد: مشکل کم‌آبی بزرگترین تهدیدی است که بهره‌برداران و باغداران پسته و در مجموع کشاورزان استان با آن مواجهند از این‌رو در این راستا طرح انتقال آب دریای خزر بهترین راهکار برای برطرف کردن این مشکل است که مسئولان باید برای رساندن هر چه سریع‌تر آب به فلات مرکزی خصوصاً استان سمنان تلاش و برای بهره‌گیری از آب منتقل شده در بخش کشاورزی نیز تلاش کنند.

تأثیر خشکسالی امسال بر باغ‌های پسته تا 20 روز دیگر مشخص می‌شود

وی در پاسخ به این پرسش که وضعیت تولید پسته استان با توجه به خشکسالی شدید امسال استان چگونه است؟ به خبرنگار ایسنا گفت: برخلاف دیگر نباتات پسته با تأخیر، آغاز به گل دادن می‌کند برای همین بطور قطع نمی‌توان هم‌اکنون در خصوص وضعیت پسته و میزان تولید آن اظهارنظر کرد و تقریباً تا 20 روز دیگر مشخص می‌شود که خشکسالی تا چه حد در تولید این محصول اثر گذاشته است.

تسهیل در صادرات پسته دامغان

نادعلیزاده با اشاره به افتتاح چندین ترمینال پسته در شهرستان دامغان گفت: با آغاز به کار این ترمینال‌ها فرآوری محصول پسته به سهولت انجام می‌شود و بهره‌برداران به راحتی محصولات خود را در ترمینال سورت کرده و برای صادرات آماده می‌کنند.

این باغدار پسته هم‌چنین از آغاز به کار انجمن پسته ایران شاخه استان سمنان طی دو ماه گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این انجمن وضعیت صادرات پسته در استان بهتر شده و قابل مقایسه با گذشته نیست.






ایسنا

(دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۱۱:۰۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها