دوشنبه / ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۰:۴۶
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۴۶۸۹۵
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

کاهش مصرف نمک از مرگ و میر ناشی از مشکلات قلبی می کاهد

نتایج یک مطالعه که به تازگی انجام شده است نشان می دهد که کاهش مصرف نمک، خطر مرگ میر ناشی از بیماری های عروق قلبی را تا 40 درصد کاهش می دهد.

محققان انگلیسی در مطالعه ای متوجه شدند که کاهش میزان مصرف نمک در غذاهای روزانه خطر مرگ و میر ناشی از عروق قلبی را کاهش می دهد.

محققان دانشگاه کویین ماری در لندن در این مطالعه عادات غذایی و زندگی 31 هزار و 500 انگلیسی از سال 2003 که توصیه های ملی برای کاهش مصرف نمک در غذاها آغاز شد تا سال 2011 تجزیه و تحلیل کردند.

محققان متوجه شدند که طی 10 سال استفاده از نمک در غذاها 15 درصد کاهش یافت و در این مدت موارد مربوط به مشکلات عروق مغزی 42 درصد و موارد مشکلات عروق قلبی یا کرونر 40 درصد کاهش یافته است. 

                                                                                      نمک


در حال حاضر مصرف روزانه نمک در انگلیس به طور متوسط 4.1 گرم کاهش یافته است. 

دکتر فنگ جی هی متخصص عروق که در این مطالعه شرکت داشته است می گوید: کاهش مصرف نمک سبب شده است میزان مرگ و میر ناشی از مشکلات عروقی که در سال 2003 بیش از 134 در هر 100 هزار نفر بود در سال 2011 به 78 در 100 هزار نفر برسد.

وی افزود: در همین مدت میزان مرگ و میر ناشی از بیماری های کرونری(عروق قلبی) هم از 232 به 139 در هر 100 هزار نفر کاهش یافت.

محققان توصیه می کنند که در رژیم غذایی خود از محصولات تازه ای که فرآوری نشده اند استفاده کنیم و از خوردن مواد غذایی فر آوری شده صنعتی که نمک بسیار زیادی دارند ، پرهیز کنیم. 

نتایج این مطالعه که در نشریه BMJ Open منتشر شده است.

 ایرنا 

(دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۱۰:۴۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها