یکشنبه / ۳۱ فروردین ۱۳۹۳ / ۱۶:۴۰
سرویس : فراورده های روغنی
کد خبر : ۴۶۸۶۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فراورده های روغنی

هماهنگی نکردن با کارخانجات روغن‌کشی، کلزاکاران دهلرانی را متضرر کرد

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: هماهنگی نکردن میان تعاون روستایی و کارخانجات روغن‌کشی سبب متضرر شدن کشاورزان دهلرانی شده است.

مهندس «محمدعلی اقدسی»  اظهار کرد: سازمان تعاون روستایی متولی خرید کلزا از کشاورزان دهلرانی است و تاکنون بیش از 1000 تن دانه‌ی روغنی کلزا از کشاورزان دهلرانی خریداری شده است.

وی با بیان اینکه استان ایلام جزو نخستین استان‌های کشور در فصل برداشت کلزاست، افزود: متأسفانه هماهنگی‌های لازم برای خرید این دانه‌ی روغنی با کارخانجات روغن‌کشی انجام نشده است.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان ایلام ادامه داد: قیمت هر کیلو کلزا امسال بصورت تضمینی 1900 تومان اعلام شد و فرآیند خرید نیز در حال انجام است.

اقدسی هم‌چنین با اشاره به اینکه هماهنگی نکردن بین تعاون روستایی و کارخانجات روغن‌کشی سبب متضرر شدن کشاورزان دهلرانی شده است، تصریح کرد: وجود این مشکل باعث کندی در خرید دانه‌ی روغنی کلزا از سوی مراکز خرید شده چون این محصول قابلیت نگهداری در انبارهای گرم دهلران را ندارد و همین سبب شده عملیات برداشت کشاورزان نیز به تأخیر بیفتد و کشاورزان متحمل زیان شوند.

وی افزود: مراکز و کارخانجات روغن‌کشی منتظر کاهش قیمت کلزا در بازار آزاد هستند از همین‌رو کمتر به خرید کلزا از مراکز خرید سازمان جهاد کشاورزی مبادرت می‌کنند.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان ایلام با بیان اینکه عملیات برداشت کلزا از 18 فروردین‌ماه در استان آغاز شده است، خاطرنشان کرد: کارخانه‌داران در زمینه‌ی روغن‌کشی این دانه‌ی روغنی در خرید کلزا مختار هستند و بدون شک ارزان‌ترین قیمت را برای خرید انتخاب می‌کنند و اگر قیمت داخل افزایش یابد ممکن است نسبت به واردات این محصول اقدام کنند.

 

 

 

ایسنا

(یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۳) ۱۶:۴۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها