یکشنبه / ۳۱ فروردین ۱۳۹۳ / ۱۳:۲۱
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۴۶۸۵۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

جلسه ویژه با دولت برای بررسی بازار میوه پس از هدفمندی در ۵ اردیبهشت

رئیس اتحادیه بارفروشان از برگزاری جلسه با دولت در ۵اردیبهشت برای بررسی بازار میوه در آستانه شروع فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها خبر داد و گفت:‌ دردوماه گذشته نرخ کرایه کامیون‌های حمل میوه افزایش یافت و گرانی مجدد باعث ضرر کشاورز می‌شود.

مصطفی دارایی نژاد  در مورد تدابیری که برای جلوگیری از افزایش قیمت میوه با توجه به گران شدن سوخت و اثر آن بر روی هزینه بار کامیون‌ها اندیشیده شده ،اظهار داشت: از دو ماه گذشته کرایه کامیون‌هایی که هندوانه بار می زدند از 3.5  میلیون تومان به 6.5 الی 7 میلیون تومان افزایش یافته است و این سوال برای ما مطرح است که آیا قرار است از این رقم گران‌تر شود؟
وی در مورد دلیل گرانی کرایه‌های کامیون ها گفت: دلیل اصلی آنها کم بودن تعداد کامیون‌ها با توجه به بار زیاد است، برای مثال حجم هندوانه کشت شده سه برابر سال گذشته است. در حال حاضر نیز هر کیلو هندوانه در میدان بزرگ تهران 500 تومان است.
رئیس اتحادیه بارفرشان تصریح کرد: اگر بخواهند کرایه‌ها را مجدد گران کنند کشاورزان کار را تعطیل می‌کنند زیرا برای آنها صرفه اقتصادی ندارد و در کنار آن نیز قیمت میوه در سال قبل و بعد از عید بسیار نازل بود بنابراین اگر بخواهد در این قیمت‌ها نرخ کامیون مجدد افزایش پیدا کند کشاورزان سودی نخواهند برد.
 به گفته دارایی نژاد در حال حاضر قیمت سیب زمینی از 2200 تومان به 1700 تومان در میدان بزرگ کاهش پیدا کرده است.

وی در پایان در مورد برگزاری جلسه‌ای با دولتی‌ها برای وضعیت قیمت میوه با توجه به شروع فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: قرار است 5 اردیبهشت ماه جلسه‌ای با دولت در مورد وضعیت میوه داشته باشیم ولی نباید مردم نگران افزایش قیمت باشند زیرا امسال کشت میوه فراوان است.

 

 

 

 

تسنیم

(یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۳) ۱۳:۲۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها