شنبه / ۳۰ فروردین ۱۳۹۳ / ۱۴:۰۵
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۴۶۸۲۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران:

مجمع واردات باید زیرنظر اتاق بازرگانی فعالیت کند

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: عملکرد مجمع‌ها و تشکل‌ها با یکدیگر متفاوت بوده و نباید رویکرد آن‌ها به نحوی باشد که دستیابی اهداف کمیسیون‌های 18 گانه اتاق بازرگانی را به تعویق بیندازد.

 پرویز حسابی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره تفکیک وظایف تشکل‌ها و کمیسیون‌های اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر این‌که کمیسیون‌های 18گانه اتاق بازرگانی ایران براساس آیین نامه اتاق بازرگانی ایران تشکیل شده‌اند افزود: اما فعالیت تشکل‌ها و مجمع‌هایی نظیر مجمع عالی واردات متفاوت بوده و در این مجمع فعالان اقتصادی با حوزه‌های مشترک کاری عضو می‌شوند.

وی ادامه داد: مجمع عالی واردات در زمان وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت دهم تشکیل شد و در حال حاضر نیز این مجمع نباید به نحوی فعالیت کند که عملکرد آن موازی فعالیت‌های کمیسیون های اتاق بازرگانی ایران بوده و آن را خنثی کند.

حسابی با اشاره به این‌که در هر صورت باید عملکرد تشکل‌ها و انجمن‌های وارداتی و صادراتی زیر نظر کمیسیون‌های 18 گانه اتاق بازرگانی باشد بیان کرد: واردات باید در کشور به صورت یک دست انجام شود و نباید تشکل‌های مختلف به صورت موازی کاری عملکرد یکدیگر را خنثی کنند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار و وظایف آن در راستای ساماندهی تشكل‌های متعدد در کشور گفت: کمیسیون‌های اتاق بازرگانی وظایف مشورتی داشته و عملکرد آن‌ها متفاوت از این تشکل‌ها است.

وی در پایان گفت: براساس قانون بهبود مستمر فضای کسب وکار اتاق ایران باید کمیسیون‌ها و تشکلهای متفاوت را ساماندهی کرده و بر عملکرد آن ها از سوی کمیسیون‌های اتاق نظارت وجود داشته باشد. 




ایسنا

(شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۳) ۱۴:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها