شنبه / ۳۰ فروردین ۱۳۹۳ / ۱۰:۰۶
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۴۶۸۰۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

افزایش قیمت" برگ سبز چای" راهی برای اقتصادی کردن چای

با افزایش قیمت برگ سبز قیمت واقعی به بازار داده می‌شود که با این کار هم به کشاورز کمک می‌کنیم و هم راه توسعه آن را فراهم خواهیم کرد.

 محمد تقی توکلی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس  درباره افزایش قیمت برگ سبز چای و تاثیر آن در اقتصادی کردن آن گفت: افزایش قیمت برگ سبز قطعا در اقتصادی کردن این محصول موثر است. عموما هرچه قیمت محصولات کشاورزی افزایش پیدا کند، به نفع کشاورز خواهد بود، چون باعث عرضه بیشتر محصول و افزایش کیفیت خواهد شد.
 
این نماینده‌ی مجلس گفت: هرگاه در بازار با کاهش عرضه و افزایش تقاضا مواجه شویم برای جبران مجبوریم محصولات را از خارج وارد کنیم.
 
وی ادامه داد: کاهش توان اقتصادی کشاورز با کاهش تولید همراه است. اگر از تولید کننده حمایت شود، به طوری که کشاورز از فروش محصولاتش سود کند، انگیزه بیشتری برای افزایش کیفیت محصول خواهد داشت که برای این کار لازم است قیمت برگ سبز چای را افزایش دهیم.
 
وی درباره اینکه چرا با وجود ظرفیت‌های موجود بازهم واردات چای صورت می‌گیرد، گفت: علت این موضوع پایین بودن کیفیت چای داخلی است. کیفیت چای ایرانی از لحاظ بسته بندی و خشک کردن و دیگر مسائل خیلی پایین است که عاملی برای کاهش رقابت در بازار و حتی باعث انبار شدن این محصول می‌شود.
 
وی برای حل این مشکل گفت: برای وضعیت برگ سبز چای باید تجدید نظر شود و اگر قیمت واقعی و مناسبی به کشاورز بدهیم، بسیاری از مشکلات این محصول حل می‌شود.
 
وی در این خصوص ادامه داد: با تعیین قیمت واقعی برگ سبز نه تنها کشت برای کشاورز اقتصادی می‌شود، بلکه گاهی بلند برای رونق و توسعه خواهد برداشت.
 
وی گفت: با این کار افراد برای بسته بندی چای سرمایه گذاری خواهند کرد که باعث رونق تولید و مصرف می‌شود.
 
وی درباره راهکار افزایش کیفی چای در بازار گفت: برای افزایش کیفیت نیاز به سرمایه گذاری است که سرمایه گذاری نیز باید در دو زمینه تولید و عرضه صورت بگیرد.
 

در زمینه تولید کشاورز باید از لحاظ زیر ساخت کشاورزی مسائل نقدینگی حمایت شود. 






 باشگاه خبرنگاران

(شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۳) ۱۰:۰۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها