جمعه / ۲۹ فروردین ۱۳۹۳ / ۱۷:۱۷
سرویس : اخبار شرکتهای غذایی بورس
کد خبر : ۴۶۷۹۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اخبار شرکتهای غذایی بورس

مصوبه جدید وزارت کشاورزی در مورد عرضه‌ها در بورس

مدیرعامل بورس کالای ایران از مصوبه جدید وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تعاونی روستایی مبنی بر عرضه محصولات مشمول خرید تضمینی در بورس کالا خبر داد و گفت: تابلوی معاملات فرعی به زودی برای فروش املاک و دارایی‌های غیرمنقول راه‌اندازی خواهد شد.

حسین پناهیان ، با اشاره به اینکه در حوزه عرضه محصولات کشاورزی و معاملات آن تعامل خوبی با وزارت جهاد کشاورزی وجود دارد، اظهار داشت: تلاش داریم تا در راستای ماده 33 قانون بهره‌وری کشاورزی و قیمت تضمینی اقدامات را انجام دهیم و اکنون بیشتر محصولات بر همین اساس پذیرش شده‌اند.

وی ادامه داد: فردا برای اولین‌بار 2 هزار تن دانه روغنی کلزا در بورس کالای ایران عرضه خواهد شد که تاکنون این محصول عرضه نشده بود.

مدیرعامل بورس کالای ایران با اعلام این خبر که وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تعاونی روستایی مصوبه‌ای در مورد عرضه محصولات مشمول خرید تضمینی در بورس داشته‌اند، گفت: از این پس محصولات کشاورزی مشمول خرید تضمینی حتماً باید از طریق بورس عرضه شود.

وی ادامه داد: امیدواری‌های زیادی وجود دارد که بخش کشاورزی بورس کالا فعال‌تر شود، چرا که کمک زیادی به بخش اقتصادی کشاورزی می‌کند و  بار سنگینی را از دوش دولت برخواهد داشت.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا شنبه 30 فروردین 93 تخم‌مرغ در بورس کالا عرضه خواهد شد یا خیر گفت: خیر ،اما رایزنی‌ها در این مورد به سرانجام رسیده و پس از طی مراحل اجرایی لازم عرضه تخم‌مرغ قابلیت و ظرفیت معامله در رینگ داخلی و صادراتی را خواهد داشت.

پناهیان همچنین درباره آخرین اقدامات در حوزه عرضه محصول پتروشیمی در بورس کالا تأکید کرد: اواخر سال گذشته دامنه محدودیت نوسان قیمت برخی محصولات پتروشیمی با کمک کارگروه تنظیم بازار اصلاح شد و دامنه از 5 درصد به 10 درصد تبدیل شد.

وی افزود: کشف قیمت محصولات پتروشیمی در بورس کالا نسبت به گذشته بسیار منطقی شد.

مدیرعامل بورس کالا با اشاره به راه‌اندازی سلف موازی استاندارد میلگرد گفت: اکنون با توجه به فضای متعادل حاکم بر بازار محصولات فلزی و اتمام رایزنی‌ها با ذوب آهن اصفهان این گونه معاملات نیز عملیاتی خواهد شد.

وی گفت: هم‌اکنون به دنبال راه‌اندازی تابلوی معاملات فرعی هستیم و در این باره با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بانک‌ها، سازمان خصوصی‌سازی و سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی وارد مذاکره شده‌ایم.

پناهیان تصریح کرد: پس از راه‌اندازی این تابلو، مزایده املاک و فروش آنان به راحتی و از طریق سازوکار بورس انجام خواهد شد و سهولت فروش املاک را بیشتر می‌کند؛ در این خصوص باید فرهنگ‌سازی خوبی انجام شود تا سازوکار جدید برای تسهیل معاملات معرفی شود.

مدیر عامل بورس کالا در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از مزایده‌ها و مصادره اموال و املاک که توسط قوه قضائیه و مراجع قضایی انجام می‌شود نیز می‌تواند از طریق بورس به فروش رسیده و کشف قیمت شوند.

 

 

 

فارس

(جمعه ۲۹ فروردین ۱۳۹۳) ۱۷:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها